خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دوقطبی شدن اتاق بازرگانی را تایید نمی‌کنم/ تاثیر گشایش‌های ارزی در رونق اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۰۰

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران خاطر نشان کرد: دولت همواره در هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران و ایران نماینده داشت و این موضوع جدیدی نیست که برای اولین بار اتفاق افتاده باشد؛ در قالب دموکراسی باید به فردی که رای می‌آورد احترام گذاشت و این موضوع را باید به فال نیک بگیریم من موضوع ایجاد اختلاف در اتاق بازرگانی تهران را تایید نمی‌کنم.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد بعد از برگزاری انتخابات اتاق تهران این ذهنیت ایجاد شد که اتاق به سمت دوقطبی شدن رفته است چراکه دولت توانست در انتخابات نفوذ و رای‌ها را به سمت خود هدایت کند آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت: باید در انتخابات قائل به دموکراسی بود، انتخابات تمام می‌شود و بعد از آن باید تلاش کرد با همفکری و هم‌دلی بخش خصوصی و دولت مشکلات پیشروی اقتصاد را کمرنگ و کارها را جلو برد چراکه همه در یک کشتی نشسته‌ایم همواره در انتخابات چنین بحث‌های مطرح می‌شود اما باید پذیرفت که افراد منتخب شدند و باید به فکر تعامل و همکاری بین منتخب شدگان باشیم.

وی با بیان اینکه دولت در سال‌های گذشته نیز همواره یک کرسی در اتاق بازرگانی داشت، افزود: دولت همواره در هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران و ایران نماینده داشت و این موضوع جدیدی نیست که برای اولین بار اتفاق افتاده باشد؛ در غالب دموکراسی باید به فردی که رای می‌آورد احترام گذاشت و این موضوع را باید به فال نیک بگیریم من موضوع ایجاد اختلاف در اتاق بازرگانی تهران را تایید نمی‌کنم.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تاثیر گشایش‌های ارزی در رونق اقتصادی، گفت: باید پیوندهای ما با اقتصاد جهانی بیشتر شود در این شرایط روابط اقتصادی راحت‌تر پیش خواهد رفت؛ اگر روابط بهبود پیدا کند به روند توسعه صادرات و تامین مواد اولیه کمک خواهد کرد و می‌تواند هزینه‌های ما را کاهش و دسترسی به نقل و انتقال پول را برای تجار و بازرگانان راحت‌تر کند.

آرگون ادامه  داد: محدودیت‌ها باید در صحنه‌های بین‌المللی را کاهش بدهیم اینگونه می‌توان بهای تمام شده کالاهای تولیدی را کاهش بدهیم و حاشیه سود محصولات صادراتی را افزایش بدهیم؛ همچنین امکان دسترسی دولت به منابع ارزی نیز فراهم خواهد شد. امیدواریم که محدودیت اصلی که همان تحریم‌ها است به صورت کامل از بین برود و شاهد شرایط عادی در تجارت خارجی و اقتصاد کشور با دنیا باشیم.

وی با بیان اینکه بایدمنتظر ماند و دید در بحث دیپلماسی کشور به کدام سمت می‌رود، افزود: لغو تحریم‌ها موضوعی نیست که بتوان از امروز درباره آن اظهارنظر کرد اگر محدودیت‌های تحریمی از بین برود باز هم نمی‌توان گفت که تمام مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد به عبارت دیگر مشکلات فعلی اقتصاد را نمی‌توان به تحریم‌های خارجی نسبت بدهیم و بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها به عبارت دیگر تحریم‌ها شاخص غالب است اما در داخل و در بخش‌های مختلف اقتصاد نیاز به تغییر داریم که باید همزمان با رفع تحریم‌ها آنها را حل کنیم تا شاهد بهبود در اوضاع اقتصادی کشور باشیم.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مهار متغیرهای رشد تورم، گفت: رشد نقدینگی، ناترازی بانک‌ها، کسری بودجه دولت، انظباط مالی در ایجاد تورم تاثیر گذاشته است؛ تحریم‌ها بهای تمام شده کالا را افزایش و دسترسی دولت به منابع را دشوار کرده است. اقتصاد ایران وابسته به نفت است اما باید سیاست به سمت توسعه صادرات، افزایش درآمدهای پایدار و گسترش درآمدهای مالیاتی و برقراری عدالت در مالیات ستانی برود این موضوعات کسری بودجه دولت را کاهش و رشد نقدینگی را مهار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز