خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

١٠ درصد اراضی شهری با کاربری مسکونی برای احتکار فریز شده‌/ اراضی غیر فعال پس گرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۳۷۱

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تا کنون ٣٠ هزار هکتار زمین به محدوده‌ها برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن اضافه شده که این عدد در مقابل ٨ هزار هکتار مسکن مهر قابل توجه است اما موضوع مهم این است که درباره تمام این اراضی در شورای عالی شهرسازی بررسی و بحث شده اما یک متر از اراضی مسکن مهر هم برای بررسی به شورای عالی شهرسازی نیامد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در نشست از سیاست جدید شناسایی اراضی با کاربری مسکونی که پس از گذشت سال‌ها به اجرا و ساخت نرسیده‌اند، اظهار داشت: طبق سیاست جدید در راستای مبارزه با احتکار زمین، اراضی مسکونی داخل حریم شهر که در اختیار مالکانی از جنس تعاونی است، بازپس‌گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنابراین ارگان‌های دولتی که زمین قابل سکونت در بافت شهری دارند و این اراضی وارد چرخه ساخت مسکن شدند، در فرایند مشخص شده، پس از ضرب الاجل‌های ۶ ماهه برای عرضه اراضی برای ساخت مسکن، پیشنهاد تغییر کاربری به خدمات می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری با تاکید بر اینکه از استانداران درخواست شده نسبت به تعیین و تکلیف زمین‌های موجود در بافت اقدام کنند، ادامه داد: با بررسی‌های دبیرخانه شورای عالی حداقل حداقل بیش از ١٠ درصد با کاربری مسکونی در چرخه ساخت قرار نگرفته‌اند و فریز شده‌اند و در برخی از شهرها این عدد به ٢۵ درصد می‌رسد. این در حالی است که در شهر تهران در خصوص جمعیت پذیری بیش از ظرفیت جمعیت پذیرفته‌ایم.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: برخی از این اراضی بیش از ٢٠ سال است که کاربری مسکونی گرفته‌اند اما هیچ اقدامی در این اراضی صورت نگرفته‌است در حالی که اگر این اراضی به چرخه ساخت برسند، می‌توان در بخش عرضه و تقاضای زمین برای ساخت مسکن تعادل ایجاد کرد و از این طریق بر روی قیمت مسکن اثر بگذاریم. 

صادق درباره الحاق زمین به محدوده شهری برای ساخت نهضت ملی مسکن گفت: تا کنون ٣٠ هزار هکتار زمین به محدوده‌ها برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن اضافه شده که این عدد در مقابل ٨ هزار هکتار مسکن مهر قابل توجه است اما موضوع مهم این است که درباره تمام این اراضی در شورای عالی شهرسازی بررسی و بحث شده اما یک متر از اراضی مسکن مهر هم برای بررسی به شورای عالی شهرسازی نیامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز