خبرگزاری کار ایران

تاسیس شرکت مشترک ایران- چین/هند بازار بزرگ صادرات پلاستیک ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۲۷۷

صادق ابادی با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت، گفت: علاوه بر توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر به دنبال دسترسی به تکنولوژی روز برای تبدیل متانول به الفین‌ها و حضور فعال در بازارهای صادراتی هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا صادق‌آبادی در نشست حاشیه ای بیست و هفتمین نمایشگاه نفت با اشاره به اینکه دو زنجیره پتروشیمی در پایین‌دست وجود دارد، اظهار داشت: برای پیشرفت باید تمایز ایجاد کرد تا موفق شویم. اکنون در بالادست ۵۴۰ میلیون بشکه نفت درجا پشتوانه داریم و می‌توانیم با تکمیل از صفر تا ۱۰۰ خدمات مزیت ایجاد کنیم و برای این منظور در پایین‌دست باید به تکنولوژی دسترسی داشته باشیم.

وی با اشاره به همکاری با شرکت REZEL چین که شرکت بزرگی در فرآیندهای پالایشگاهی، پتروشیمی و کاتالیست‌ها است، گفت: با توافق دو شرکت، یک شرکت مشترک در ایران تاسیس کردیم که ۵۱ درصد سهم آن برای گسترش انرژی پاسارگاد و ۴۹ درصد نیز برای شرکت REZEL چین است.

مدیر عامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تاکید کرد: بر اساس این همکاری، فروش لایسنس در بازار خاورمیانه، منا و روسیه از طریق این شرکت در ایران انجام خواهد شد و فروش تکنولوژی در این مناطق از این مسیر انجام می‌شود.

وی افزود: اکنون سرمایه‌گذاری در دو واحد پتروشیمی متانولی آغاز شده؛ اما تولید متانول بازار اقتصادی خوبی ندارد.از همین رو لایسنس تبدیل متانول به الفین را خریدیم که با تولید آن در منطقه چابهار پایین‌دست الفین نیز توسط صدها شرکت تکمیل می‌شود.

صادق‌آبادی تاکید کرد: منطقه آزاد چابهار به بازار هدف هند نزدیک است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی قابل قبول هند، گفت: رشد اقتصادی و تبدیل آن به ثروت رابطه مستقیمی با رفاه و بهداشت دارد؛ از سوی دیگر پلاستیک نیز رابطه مستقیمی با بهبود وضع اقتصادی و بهداشت دارد از همین رو بازار هند، در آینده بازار بزرگی برای پلاستیک خواهد بود.

صادق آبادی ادامه داد: یکی از واحدهای متانول را می‌خواهیم به الفین تبدیل کنیم و سپس پروپیلن و پلی‌پروپیلن را دنبال خواهیم کرد.

وی بیان داشت: ظرفیت این واحد متانولی ۱۶۵۰ هزار تن است که به ۵۴۰ هزار تن الفین تبدیل می‌شود.

✅ با امضای قرارداد همکاری بین گسترش انرژی پاسارگاد، Rezel چین و شهر کاتالیست رز اروند؛ شرکت توسعه فناوری‌های انرژی آرمان پاسارگاد تأسیس می‌شود

به گزارش ایلنا، قرارداد ارائه لایسنس و دانش فنی تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و پتروشیمی با هدف تشکیل شرکت توسعه فناوری‌های انرژی آرمان پاسارگاد امضا شد. 

این قرارداد امروز شنبه در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران، بین گروه گسترش انرژی پاسارگاد، شرکت بین‌المللی Rezel و شرکت شهر کاتالیست رز اروند، نماینده انحصاری شرکت Rezel در ایران در غرفه شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به امضا رسید.

بر مبنای این قرارداد مهم و استراتژیک، برای اولین بار در ایران، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد صاحب لایسنس زنجیره ارزش خواهد شد و شرکتی مشترک با سهامداری شرکت‌های گسترش انرژی پاسارگاد،  Rezel و شهر کاتالیست رز اروند به نام شرکت توسعه فناوری‌های انرژی آرمان پاسارگاد تأسیس خواهد شد.

علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد پس از امضای قرارداد گفت: یک شراکت استراتژیک با شرکت Rezel تشکیل دادیم که در بازار خاورمیانه، تکنولوژی و تجهیزات حساس واحدهای پایین‌دستی، پتروشیمی و پالایشگاهی را مشترکا بسازیم تا منتهی به توسعه صنعت پتروشیمی در کشور عزیزمان ایران شود.

نماینده Rezel چین هم ابراز امیدواری کرد که این قرارداد، منجر به همکاری‌های گسترده‌تر و طولانی‌مدت با شرکت‌های ایرانی در آینده شود.

همچنین کعبی مدیرعامل شرکت شهر کاتالیست رز اروند گفت: با کمک شرکای خارجی، ساخت داخل را توسعه خواهیم داد و تکنولوژی زنجیره ارزش را بومی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز