خبرگزاری کار ایران

کاهش چشمگیر قاچاق و عرضه روغن موتورهای تقلبی در بازار

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۹۵۸

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: میزان قاچاق و عرضه روغن موتورهای تقلبی در بازار با ساز و کارهای در نظر گرفته شده، به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد امیر نیکو هما  در نشست حاشیه ای بیست و هفتمین نمایشگاه نفت با اشاره به اقدامات انجام شده برای جمع آوری روغن موتورهای تقلبی از بازار، اظهار داشت: در سال گذشته با التهاباتی که در بازار روغن اتفاق افتاد و مذاکراتی که با مسوولان وزارت صمت داشتیم، راهکارهای خوبی مطرح شد.

وی افزود: در این راستا شبکه مویرگی که بتواند تامین‌کننده توزیع باشد در کشور ایجاد شد و توانستیم در ۲۶ استان کشور پایگاه ایجاد و روغن های اصلی در این استان‌ها توزیع کنیم، همچنین بقیه استان‌ها نیز برای امسال هدفگذاری شده که در همه آنها پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: وقتی توزیع توسط خود شرکت انجام شود به مراتب میزان تقلب کاهش می یابد و اگر قاچاقی نیز انجام شود توسط شرکت توزیع اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه‌داد: فروشی که اتفاق می‌افتد نیز باید در سامانه‌های تجارت و سامانه‌هایی که توسط وزارت صمت تکلیف شده ثبت شود و مورد مانیتورینگ قرار بگیرد و این مساله کمک می‌کند تا تقلب و اشکالی که در سطح خُرد انجام می‌شد را بتوان به بهترین وجه مدیریت کرد.

نیکو همت خاطرنشان‌کرد: اکنون میزان تقلب و فروش روغن‌موتورهای تقلبی در بازار به شدت کاهش یافته است و میزان قاچاقی که در محصولات ما اتفاق می‌افتاد نیز در سال ۱۴۰۱ به صفر رسید.

وی با اشاره به مزیت‌های این شبکه مویرگی، بیان‌داشت: با ساز و کارهایی که انجام شد، امکان توزیع روغن موتورهای با کیفیت و با قیمت ثابت ممکن شده است و در مجموع می‌توان گفت قاچاق و توزیع روغن موتور تقلبی در بازار کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به محصولات جدید ارائه شده در بازار نیز گفت: به دنبال ارتقای کیفیت تولیدات هستیم که این موضوع افزایش ارزآوری کشور را تضمین می‌کند. بر این اساس نه فقط در پارافین‌ها، بلکه در روغن‌های پایه دو و سه نیز به دنبال افزایش کیفیت و حفظ بازارهای بین‌المللی و داخلی هستیم.

نیکوهمت تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱ هزار تن صادرات فینیش اویل به کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر شد و با اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ در دست اجرا داریم می‌توانیم به افزایش صادرات بپردازیم تا روغن های هایتک (HighTech) تولید و صادر کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: به دنبال آن هستیم تا با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی و شرکت‌های اروپایی که مستعد سرمایه‌گذاری مشترک هستند، برخی از نیازمندی‌ها را بومی سازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز