خبرگزاری کار ایران

مزایده ۶۴ میلیون فوت مکعب گاز مشعل در مسجدسلیمان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۹۴۳

مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب توانستیم گاز مشعل به حجم ۶۴ میلیون فوت مکعب را در منطقه مسجد سلیمان به مزایده بگذاریم و بفروشیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا دانشی در نشست حاشیه ای بیست و هفتمین نمایشگاه نفتبا بیان اینکه ۸۰ درصد از گازهای همراه نفت در مناطق نفتخیز جنوب جمع‌آوری می‌شود، اظهار داشت: با اجرای قراردادهای موجود در جمع آوری گازهای همراه، ۸۳۰ میلیون فوت مکعب گاز در مدت ۲.۵ سال آینده به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: مناطق نفتخیز جنوب ۷۵ درصد تولید نفت و ۱۶ درصد گاز کشور را برعهده دارد و در پنج استان فعال است.

مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: در زمینه بازسازی تاسیسات به دلیل فرسودگی در سال‌های قبل، برنامه هایی در سطح الارض و تحت الارض انجام و بیش از سه برابر سال های گذشته تعمیرات اساسی انجام شد.

دانشی با اشاره به انجام تعمیرات ۱۰ توربین، خاطرنشان‌کرد: توربین هایی که در حال بازسازی هستند به کار باز می گردند.

وی با اشاره به انجام اقدامات موثر در توسعه مخازن، گفت: توجه به مراکز دانش بنیان و علمی فکر کردن و علمی عمل کردن در دولت انجام شده است و فقط در سال ۱۴۰۱، نزدیک به یک‌هزار و 500 میلیارد تومان برنامه تعریف و توجه به مراکز دانش بنیان انجام خواهد شد و امیدواریم در انتهای سال ۱۴۰۲ این رقم را به سه‌هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی با پتروشیمی ها برای تامین خوراک برقرار شده است، گفت: پایداری حوزه انرژی توجه به مسوولیت اجتماعی حوزه پیرامونی صنعت نفت است.

وی یادآوری کرد: در گذشته قراردادی با هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه گاز بیدبلند امضا شده بود که در ابتدای دولت سیزدهم فقط ۱۰ درصد پیشرفت داشت، اما در سال ۱۴۰۱ میزان پیشرفت پروژه به ۴۵ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه پروژه پتروشیمی مارون نیز در حال انجام است، خاطرنشان‌کرد: جمع گازهایی که جمع‌آوری خواهد شد،‌ ۸۳۰ میلیون فوت مکعب است که در ۲.۵ سال آینده به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب توانستیم گاز مشعل به حجم ۶۴ میلیون فوت مکعب را در منطقه مسجد سلیمان به مزایده بگذاریم و بفروشیم.

دانشی با تاکید بر اینکه در این زمینه یک عقب افتادگی مزمن اتفاق افتاده است، یاداور شد: برای جبران آن راهی به‌جز توجه به علم و مراکز دانش بنیان وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز