خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در حاشیه نمایشگاه بیست و هفتم نفت:

توسعه ۱۰ میدان نفتی و گازی با همکاری روسیه وارد فاز قراردادی شد/ در اوپک پلاس همسو هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۶۱۵

وزیر نفت گفت: ایران و روسیه ظرفیت و‌ پتانسیل خوبی در نفت و گاز دارند و در اوپک پلاس نیز همسو هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جواد اوجی در حاشیه اختتامیه B2B و نشست روسای کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز ۲۷ امین نمایشگاه نفت بعنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه منطقه و خاورمیانه با خضور معاون اول رییس جمهور ایران و معاون نخست وزیر روسیه برگزار شد، اظهار داشت: ۱۵۰۰ شرکت ایرانی و ۲۰۰ شرکت خارجی در نمایشگاه حضور داشتند، شرکتهای بزرگ روسی در بهش بالادست و پایین دست هم حضور پررنگی داشتند.

وی افزود: امروز به اتفاق آقای نواک بازدیدی از برخی سالنها و غرفه ها داشتیم هم شرکت های روس و هم شرکتهای ایرانی در عرصه ساخت تجهیزات توانمند نفت و گاز توانمند هستند. 

وزیر نفت گفت: ایران و روسیه ظرفیت و‌ پتانسیل خوبی در نفت و گاز دارند و در اوپک پلاس نیز همسو هستیم.

وی بیان داشت: در دولت سیزدهم پیرو جلسات روسای جمهور دو کشور در حوزه توسعه روابط نفت و گاز و پتروشیمی توافقات خوبی حاصل شد و قرارداد و و تفاهمنامه های خوبی به امضا رسید.

اوجی تصریح کرد: دو‌کشور ایران و روسیه جزو کشورهای بزرگی هستند که هر دو تحریمند، ظرفیت های خوبی دارند که با کمک هم می توانیم تحریم ها را بی اور کنیم.

وی ببان داشت:،پیرو‌جلسه کمیسیون مشترک شانزدهم که در روسیه برگزار شد با حضور نمایندگان وزارتخانه های دو کشور جلساتی داشتیم که منجر به عقد قرارداد و تفاهمنامه های خوبی شد. 

وزیر نفت اظهار داشت: بنده و آقای نواک بعنوان روسای کمیسیون مشترک پیگیر مصوبات کمیسیون بودیم.

وی ادامه داد: حوزه بانکی، تجاری، صنایع، گمرک، کشتیرانی، انرژی و خط راه آهن رشت- آستارا از جمله تفاهمات بوده است که پیگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه میادین نفت و گاز قراردادهای خوبی با شرکتهای توانمند روسی داریم برخی پیشرفتهای خوبی داشته و برخی به تولید رسیده اند.

وی اعلام کرد: توسعه ۱۰ میدان نفتی و گازی را از قبل کاندیدا کرده بودیم که در این سفر مسایل مقدماتی حل و فصل شد و وارد فاز قراردادی شده است.

اوجی گفت: نه تنها در حوزه انرژی تفاهمنامه و قرارداد امضا کردیم بلکه در حوزه شرکتهای دانش بنیان، گمرک، تجاری و صنایع نیز قراردادها و تفاهمنامه هایی به امضا رسید.

وی تاکید کرد: دو کشور ایران و روسیه در اوپک‌پلاس نقطه نظرات مشابه دارند و پشتیبانی می کنند، با تفاهماتی که که در اوپک پلاس داریم تنظیم بازار نفت روند خوبی گرفت.

اوجی ادامه داد: در بحث کمیته مشترک قیمت نفت؛ جلسات مشترک داریم که در خصوص قیمت نفت به توافق می رسیم.

وی گفت: بزودی سواپ فراورده و استفاده از ظرفیت شمال ایران عملیاتی می شود.

وزیر نفت اطهار داشت: با شرکت گازپروم ۴۰ میلیارد دلار تفاهمنامه داریم که بر اساس توافقات انجام شده طی چند ماه آینده قراردادها امضا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز