خبرگزاری کار ایران

لزوم بازنگری و بکارگیری روش‌های گذشته مدیریت انرژی/ به نوآوری شهری نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۴۸

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: اکنون خیلی از مباحث معماری، صنعتی، انرژی و دوستدار محیط زیست مطرح می شود که ما در گذشته داشتیم و آنها را رها کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی جمالی نژاد در همایش مشترک وزارتخانه های نیرو، کشور و صمت با بیان اینکه جلسات مشترک به یافتن علت و‌ معلولها ‌ و رفع چالش ها کمک می کند، اظهار داشت: در گذشته های دور به جای مدیران شهری و استانی حکیمان شهری داشتیم.

وی به معماری اشتباه کنونی اشاره ‌کرد و گفت: بسیاری از مشکلات کنونی کشور در حوزه مصرف انرژی به معماری و مهندسی نادرست سازه‌های شهری مرتبط است.

وی با بیان اینکه برای اصلاح مصرف انرژی به نوآوری شهری نیاز داریم، افزود: در کشور شاهد توزیع ناعادلانه خدمات و امکانات هستیم که این موضوع باعث تمرکز بسیار زیاد جمعیت در بسیاری از کلانشهر‌ها شده و توزیع خدماتی مانند برق به این کانون‌های جمعیتی را دشوار کرده است.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: اکنون  خیلی از مباحث معماری، صنعتی، انرژی و دوستدار محیط زیست مطرح می شود که ما در گذشته داشتیم و آنها را رها کردیم.

وی تاکید کرد: در حالی با مشکلات فراوان در حوزه معماری و مهندسی شهری مواجه هستیم که در گذشته ما در حوزه شهری اندیشمندانی را داشتیم که با ایده‌های خلاقانه و ساخت و ساز‌های بومی بسیاری از مشکلات مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه‌ها را با بهره‌گیری از توانمندی‌های طبیعی هر منطقه برطرف می‌کردند.

جمالی نژاد با بیان اینکه بسیاری از ایده‌ها و راهکار‌هایی که امروزه برای مدیریت مصرف انرژی در دنیا مطرح می‌شود، همانند راهکار‌هایی است که در مدیریت سده‌های پیشین کشور ما رعایت می‌شد، گفت: غفلت ما از این نوع مدیریت شهری باعث بسیاری از مشکلات شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ما به نوآوری شهری و بازطراحی شهر‌های کشور نیازمندیم.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت صحیح مصرف انرژی و افزایش کارایی لازم است که در طراحی و معماری شهر‌ها و مناطق مسکونی خود تجدیدنظر کنیم و با الهام از شیوه مدیریتی گذشتگان روش‌های جدیدی را در پیش بگیریم.

وی در ادامه گفت: با راهکار‌هایی مانند اصلاح فرهنگ مصرف انرژی، آموزش استفاده صحیح از لوازم برقی، اصلاح زیست شبانه و اعمال برخی تغییرات در شیوه مهندسی و معماری بنا‌های مسکونی می‌توانیم تا حد زیادی از افزایش مصرف برق جلوگیری کنیم.یکی از دیگر از موضوعاتی که برای افزایش سطح خدمات رسانی در حوزه برق باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع نوسازی شبکه‌های تولید، انتقال و توزیع برق در سراسر کشور است.

این مقام مسئول در وزارت کشور خاطرنشان کرد: برای مدیریت هر چه بهتر مصرف برق در تابستان سال جاری لازم است دستگاه‌های دولتی پیشگام باشند و به عنوان الگویی برای سایر بخش‌ها عمل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز