خبرگزاری کار ایران

تدوین پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های صنعتی و تجاری ایران و مالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۹۷۱

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان، گفت: پیش نویس تفاهم نامه ارتقاء همکاری‌های تجاری و صنعتی ایران با کشور مالی در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و شهرک‌های صنعتی با همکاری وزارت امور خارجه تدوین می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «علی رسولیان»رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز چهارشنبه در دیدار با «سانو سار» رئیس سازمان صنایع کوچک و متوسط کشور مالی، افزود: در حوزه طراحی، مطالعه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توانیم با کشور مالی همکاری نماییم، با توجه به فعال بودن ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشورمان این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز ارتقاء مراودات صنعتی دو کشور باشد.

وی، همچنین اضافه کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان بیش از ۵۱ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط فعال هستند که زمینه اشتغال بیش از یک میلیون نفر را فراهم آورده اند، به هم رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور و ارتباط‌گیری کسب و کارها نیز زمینه دیگری برای ارتقای مراودات اقتصادی می‌باشد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها بیش از ۲۶۰ تصفیه خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان ایجاد نمودیم، در این حوزه نیز می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار کشور مالی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین مراکز خدمات کسب و کار را برای استقرار مشاوران ایجاد کردیم، در این مراکز عارضه یابی، امکان سنجی و مشاوره‌های تخصصی به صاحبان کسب و کار ارائه می‌شود، در این حوزه نیز آمادگی همکاری با کشور مالی را داریم.

رسولیان، همچنین اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و برگزاری نشست‌های B2B را زمینه ساز ارتقاء مراودات دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: در ۸۵ محور حمایتی از جمله آموزش، مشاوره، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برند سازی، حمایت از دانش بنیان‌ها، حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی، ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی، از بنگاه‌های کوچک و متوسط(SME) حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به تبادل فناوری با کشورهای توسعه یافته، یادآوری کرد: توافقات تبادل فناوری با کشورهایی از جمله آلمان، ترکیه، کره جنوبی و چین داریم که سبب رسوخ و تبادل فناوری در صنعت می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان همچنین اظهار کرد: همچنین بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت فعالان اقتصادی و صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داریم و مراکز نوآوری و شهرک‌های فناوری را برای استقرار شرکت‌های نوآور، فناور و دانش بنیان راه اندازی نموده‌ایم، در حوزه تبادل فناوری نیز می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار کشور مالی قرار دهیم.

«سانو سار» رئیس سازمان صنایع کوچک و متوسط کشور مالی نیز با اعلام آمادگی برای استفاده از توانمندی‌های کشورمان در حوزه شهرک‌های صنعتی و بنگاه‌های کوچک و متوسط، اظهار کرد: حوزه‌های آموزش، دارو، عمرانی، تولید کود کشاورزی، حفاری و معادن(به خصوص طلا) می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های ما با ایران باشد.

وی آموزش را برای فعالیت‌های اقتصادی ضروری دانست و افزود: با توجه به نیازی که در کشور مالی به موضوع آموزش‌های کاربردی و تخصص محور داریم، از این موضوع و همچنین رسوخ و تبادل فناوری برای تعمیق روابط دو کشور می‌توانیم استفاده کنیم.

رئی س سازمان صنایع کوچک و متوسط کشور مالیهمچنین تبادل و ارتباط کسب و کارهای کوچک و متوسط دو کشور را سبب ارتقاء همکاری‌ها دانست و با اشاره به فرهنگ مشترک اسلامی دو کشور، این فرهنگ را پایه و زمینه بنیادی برای توسعه همکاری‌ها توصیف کرد.

وی، حضور صنایع ایرانی را در این کشور یک موفقیت برشمرد و ادامه داد: حوزه شهرک‌های صنعتی فرصت مغتنمی برای استفاده از توانمندی‌های صنعتی ایران است، ضمن اینکه از سرمایه گذاری های کوتاه مدت و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز استقبال می‌کنیم.

"عزیزاله قربانی" معاون صنایع کوچک و "احمد جوانمردی" مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صعتی ایران نیز در این دیدار "علی رسولیان" معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را همراهی کردند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 851 شهرک و ناحیه صنعتی و 6 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 86 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 7 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 100 هزار و 564 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 50 هزار و 373 واحد صنعتی و چهار هزار و 260 واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و 12 هزار و 493 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز