خبرگزاری کار ایران

انتقال سالانه ۵۰ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در بزرگترین ترمینال نفتی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۷۳

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران در تشریح مهمترین اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر ، بر اجرای گام به گام پروژه ها در جهت تحقق اهداف و رسالت این مجموعه و پیشگام با صنعت انتقال نفت تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، مجتبی بشارتیان با اشاره به نقش آفرینی بزرگترین ترمینال نفتی کشور در جابجائی فرآورده های نفتی و اشتراک انتقال مستقیم با ۶ منطقه از مناطق دوازدهگانه شرکت و تأمین سوخت مورد نیاز کلانشهر تهران و استانهای نیمۀ شمالی کشور گفت: درصد بالائی از حجم انتقال این منطقه با تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم و زحمتکش این شرکت با انتقال سالانه بالغ بر ۵۰ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده به پالایشگاهها و مبادی مصرف در استان های همجوار به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود که این میزان شامل انتقال سالانه ۲۰ میلیارد لیتر نفت خام و ۳۰ میلیارد لیتر انواع فرآورده است که به صورت میانگین روزانه بالغ بر ۸۵ میلیون لیتر انواع فرآورده و ۵۷ میلیون لیتر نفت خام انتقال می یابد .

وی بهره برداری از مرکز انتقال نفت کاشان را یکی از دستاوردهای منطقه تهران در سالی که گذشت نام برد و گفت: این پروژه از دو منظر حائز اهمیت است نخست از حیث انتقال فرآورده ها از جنوب به پایتخت و دوم از نقطه نظر توسعه ارتباطات مخابراتی و اتصال شبکه فیبر نوری با راه اندازی اتاق رادیو و بهره برداری از ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری حدفاصل نائین به کاشان و ری از بندرعباس به تهران .

وی در عین حال افزود: انتقال سوخت از پالایشگاه های ستاره خلیج فارس و بندرعباس توسط خط ۲۶  اینچ به رفسنجان منتقل و پس از آن توسط دو خط ۲۰ و ۱۶ اینچی  به نائین ، سپس از طرف خط ۲۰ اینچ به کاشان و پس از آن به تهران می رسد .

بشارتیان گفت : میزان انتقال فرآورده تاپیش از راه اندازی این مرکز ۱۷۰ هزار بشکه در روز بود که این مقدار بعد از راه اندازی به ۲۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است .

بشارتیان در ادامۀ توضیحات خود به فعالیت های زیست محیطی منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه اقدام های زیست محیطی بر محور پیشگیرانه و با رعایت دستور العمل های مربوط به اچ اس ای انجام می شود ، اظهار داشت : اجرای پروژۀ اکسپوز سازی ( رو کار کردن ) لوله ها و تعمیرات مخازن از آن دست طرح هائی است که عملیاتی کردن آن ، مصداق بارز اهمیت و توجه به حفظ و صیانت از محیط زیست است و منطقه برای تحقق آن گامهای بلندی برداشته است .

وی در همین رابطه اضافه کرد: اکسپوز سازی منیفولد و مخازن درین مراکز انتقال نفت خام، ری – کرج، نفت اصلی ، تأسیسات رشت و قزوین از جمله اهداف اجرائی منطقه تهران بوده تا لوله های فرسوده تعمیر و بازسازی شده و منیفولد مراکز انتقال بطور دائم در معرض پایش و بازدید روزانه بهره برداران قرار گیرد و با اطمینان کامل از ایمن بودن آنها عملیات انتقال فرآورده صورت پذیرد و باید اذعان داشت که این طرح در مراکز رشت و قزوین به اتمام رسیده ، در مرکز نفت خام ۸۰ درصد پیشرفت داشته و در نفت اصلی و ری – کرج روند رو به رشدی را می پیماید .

وی تصریح داشت : پروژۀ تعویض ۱۰ کیلومتر پوشش خط ۲۲ اینچ لوله ری به شاهرود و تعمیر ۷۴۰ نقطه خوردگی های زیر ۳۸ درصد در ۲۱۰۰ کیلومتر خطوط لوله محدوده منطقه تهران را نیز می توان به موارد فوق الذکر افزود که در راستای بحث زیست محیطی و نگهداری از خطوط انجام گرفته است .

وی ادامه داد: پروژه ها و تعمیرات اساسی متعددی در بازسازی و راه اندازی دستگاهها و تجهیزات صورت گرفته که با همکاری و مشارکت واحدهای فنی و عملیاتی با هدف ایمن سازی و انتقال پایدار نفت خام و فرآورده های نفتی به اجرا در آمده  و این امر نشأت گرفته از توانمندی و تلاش خستگی ناپذیر نیروهای متخصص و جوان این شرکت است .

صرفه جویی در مصرف انرژی با نصب و راه اندازی سه دستگاه الکترو موتور در مرکز انتقال نفت ری – کن

وی نصب و راه اندازی سه دستگاه الکترو موتور در مرکز انتقال نفت ری – کن که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش نرخ تعمیرات ، افزایش ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون و دویست هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی را به دنبال داشت به عنوان یکی از شاخصه های مهم دیگر از اقدامات انجام گرفته برشمرد .

وی  تعمیر اساسی ترانس شماره دو پست برق اصلی مرکز منطقه که با نصب اکتیو پارت ترانس ۳۰ مگاواتی همراه بود را حرکتی مهم و مثبت نامید که در انتقال مواد نفتی از ری به شمال ، شمالغرب و شمال شرق و همچنین مراکز انتقال نفت کن و قوچک در غرب و شرق پایتخت بسیار تأثیر گذار است که اورهال آن توسط همکاران سختکوش ، صرفه اقتصادی حداقل ۱۰ میلیاردی را در پی داشته است .

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تعمیر اساسی ۳ مخزن اشاره کرد و افزود : مخزن A ۵۰۶ در مرکز انتقال نفت مغانک با هدف صیانت از محیط زیست ، مخزن شماره ۱۳ رسید و ارسال با هدف افزایش عمر و ماندگاری طولانی مدت و مخزن رشت با هدف ارتقاء توان بهبود سطح عملکرد مورد تعمیر قرار گرفتند که بسیار حائز اهمیت است .

مدیر منطقه تهران نصب و راه اندازی یک دستگاه ترانسفور ماتور ۱۰ مگاواتی در مرکز انتقال نفت خام با هدف کاهش اُفت ولتاژ در زمان استارت الکتروموتور را پروژه ای ارزشمند ذکر کرد و در ادامه از نصب و راه اندازی  بوستر پمپ ۶ کیلو واتی با قدرت ۱۸۵ کیلو وات در مرکز رسید و ارسال یاد کرد که به افزایش میزان انتقال فرآورده بنزین منتج شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز