خبرگزاری کار ایران

نماینده اردبیل در جریان استیضاح وزیر صمت:

وزارت صمت با سوءمدیریت به رشد تورم کمک کرد/ ثبات قیمت‌ها وجود ندارد/ حلب ۳ لایه را در خوردو مصرف می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۹۴۴

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر اظهار داشت: چرا وقتی وزیر آیین‌نامه واردات خودرو را داشت در لایحه بررسی قانون در هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نکرد تا از آن مصوبه دفاع کند و نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدیف بدری نماینده موافق استیضاح وزیر صمت گفت: استیضاح ابزار مجلس برای نظارت بر دولت است، تهدید نیست بلکه در راستای تقویت دولت است.

وی با تاکید بر از دست دادن فرصت‌ها در ۲۰ ماه گذشته، گفت: استیضاح کنندگان در سال گذشته ۳ ماه به فاطمی امین فرصت دادند که او از این فرصت استفاده نکرد.

بدری ادامه داد: وزارت صمت با سوءمدیریت به رشد تورم کمک کرد. پرسش اصلی این‌است چرا وقتی وزیر آیین‌نامه واردات خودرو را داشت در لایحه بررسی قانون در هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نکرد تا از آن مصوبه دفاع کند و نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

وی با بیان اینکه فاطمی امین بعد از قوت گرفتن جلسه استیضاح به فکر لایحه دوفوریتی واردات خودرو افتاد، گفت: بازار خودرو ۲۰ ماه پرتلاطم را گذراند و در هر فصل بنا را بر اجرای یک قانون گذاشته شد، یک بار اولویت قرعه‌کشی گذاشته شد یک بار دیگر عرضه در بورس و در آخر هم ثبت نام با گرفتن ودیعه. به نظر می‌رسد تصمیم‌های وزیر ناشی از اعمال نفوذها و مافیای تولیدکنندگان است.

این نماینده مردم اردبیل، نمین و نیز با طرح این پرسش که چرا وزیر همواره سخن از افزایش تولید را مطرح می‌کند؟ گفت: هیچ اثری از بهبود کیفیت و ثبات قیمت‌ها در بازار وجود ندارد و فقط به آمار افزایش تولید اتکا می‌کند این در حالیست که در سال گذشته ۱۷ هزار نفر از عزیزان ما در جاده‌ها جان خود را از دست دادند و ۳۶۰ هزار نفر با جراحت‌های ناشی از قطع عضو مواجه شدند.

نماینده موافق استیضاح خودرو سازان داخلی را مونتاژکار معرفی کرد و افزود: خودروسازان هر روز از کیفیت قطعات می‌کاهند و از قطعات بی‌کیفیت چینی استفاده می‌کنند و حلب را ۳ لایه و در خوردو مصرف می‌کنند این در حالیست که در دنیا از فولاد کم کربن استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: مردم از نمایندگان مجلس انتظار دارند که تغییر و تحول در وزارت صمت رخ بدهد و امروز زمان آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز