خبرگزاری کار ایران

از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان عراق پس از عید فطر

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۵۸۴

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد امید زیادی برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان پس از تعطیلات عید فطر وجود دارد.

به گزارش ایلنا از «الفرات نیوز»؛ العوادی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: محمد شیاع السودانی (نخست وزیر عراق) در مصاحبه با برخی از شبکه‌های تلویزیونی خاطرنشان کرد که از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان ممکن است ظرف چند روز آینده صورت گیرد.

وی افزود: اطلاعات موجود حاکی از آن است که در آخرین لحظات (برای از سرگیری صادرات نفت) هستیم و آنچه باقی مانده تنها اقدامات فنی است.

وی خاطرنشان کرد که وزارت نفت دولت فدرال عراق و وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق در حال اجرای توافقنامه امضا شده میان دولت و اقلیم هستند و اقدامات فنی زیادی از جمله افتتاح اعتبار و حساب، مکاتبه با بانک مرکزی و مکاتبات بین وزارتخانه های نفت و منابع طبیعی، و نیز مکاتبه با شرکت های خریدار نفت وجود دارد.

العوادی خاطرنشان کرد که SOMO (شرکت بازاریابی نفت عراق) می تواند ظرف چند روز، نامه ای رسمی به ترکیه ارسال کرده و پمپاژ نفت را آغاز کند.

سخنگوی دولت عراق توضیح داد: بر اساس ترجیح نخست وزیر و اطلاعاتی که از وزارت نفت در دست است، این پرونده ظرف چند روز آینده حل خواهد شد.

وی تأکید کرد: دولت فدرال عراق مانند دولت اقلیم کردستان برای صادرات نفت عجله دارد. دولت فدرال 400 هزار بشکه نفت تحویلی توسط اقلیم کردستان را بخشی از بودجه عراق قرار داده است و و هر روزی که این بودجه به تأخیر بیفتد، آسیب بیشتری به بودجه کشور و نیز به حقوق اقلیم کردستان وارد می شود.

العوادی افزود: اعتقاد، امید و آمادگی وجود دارد و کار در حال انجام است تا صادرات نفت اقلیم کردستان در «اولین فرصت ممکن» از طریق بندر جیهان ترکیه از سر گرفته شود.

سخنگوی دولت عراق در مورد قانون بودجه این کشور نیز اشاره کرد که این قانون می تواند ظرف 10 روز تا پایان ماه جاری  به تصویب برسد.

وی افزود: دولت تمامی امکانات و کمک هایی را که اقلیم کردستان و شهروندان آن را قادر می سازد به زندگی عادی خود ادامه دهند، ارائه خواهد کرد، حتی اگر تصویب بودجه بیش از این به تأخیر بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز