خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی با موضوع «چابهار»

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۰۷۸

اولین نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی با موضوع چابهار برگزار و آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله‌های ترانزیتی، بررسی شد.

به گزارش ایلنا از سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت‌کنندگان در اولین نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی با موضوع چابهار به همراه تجار، مدیران شرکت‌های حمل و نقلی بانکی، بیمه‌ای و صادرکنندگان هندی آخرین وضعیت  عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله‌های ترانزیتی را بررسی کردند.
 
مهدی صفری؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران که در راس هیاتی مرکب از نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این نشست شرکت، ضمن اعلام آخرین اقدامات و تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای تسریع در جابجایی محموله‌ها در قلمرو کشور از  اتصال چابهار به شبکه ریلی در آینده خبر داد. 
 
وی افزود: کریدور شمال-جنوب و بندر چابهار اقتصادی‌ترین مسیر اتصال هند به آسیای مرکزی و افغانستان است.
 
گفتنی است، شرکت‌کنندگان در این نشست با تاکید بر مزیت‌های کریدور شمال-جنوب و بندر چابهار، خواستار تکمیل زیرساخت‌های ریلی مورد نیاز و همچنین رفع موانع گمرکی، بانکی، بیمه‌ای و حمل‌ونقل ترکیبی در این کریدور شدند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز