خبرگزاری کار ایران

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز در گفت‌وگو با ایلنا:

روش پرداخت ارز کد۵۶ از امروز تغییر می‌کند/ دست دلالان کوتاه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۰۹۵

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز درباره تغییر روش پرداخت ارز سرفصل کد 56 از اسکناس به واریز حساب ارزی گفت: از آنجایی که در این سرفصل احتمال سوء‌استفاده‌ از کارت ملی افراد از سوی دلالان وجود داشت از این رو برای رفع این مساله روش پرداخت سرفصل کد 56 تغییر کرد و واریز تنها به حساب ارزی متقاضیان انجام خواهد شد.

مسعود توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره روش جدید فروش ارز اسکناس سرفصل تامین نیازهای ضروری کد ۵۶ اظهار داشت: از امروز –دوشنبه چهاردهم فروردین ماه-  روش فروش ارز اسکناس در سرفصل کد ۵۶ به متقاضیان از روش پرداخت مستقیم اسکناس ارز به روش واریز به حساب ارزی متقاضی نزد بانک‌ها تغییر می‌کند.

وی درباره علت اجرای این روش جدید گفت: هدف و دغدغه اصلی بانک مرکزی این بود که ارز ضروری تنها به دست مصرف‌کننده واقعی و متقاضی اصلی آن برسد از آنجایی که در این سرفصل احتمال سوء‌استفاده‌هایی از کارت ملی افراد از سوی دلالان وجود داشت از این رو برای رفع این مساله و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها روش پرداخت سرفصل کد 56 تغییر کرد و واریز تنها به حساب ارزی متقاضیان انجام خواهد شد.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا در پاسخ به این سوال که با تغییر روش پرداخت از اسکناس به واریز به حساب ارزی افراد احتمال توافق دلال با متقاضی برای انتقال وجه و دور زدن این روش وجود ندارد، تاکید کرد: موضوع اصلی این است که در این سوءاستفاده‌ها معمولا دلالان همان لحظه دریافت اسکناس ارز از متقاضی در صرافی‌ها وجه ریالی آن را به فرد کارت به کارت می‌کردند اما در این روش دلال نمی‌توان این ریسک را بپذیرد که پیش از واریز ارز از حساب ارزی وجه ریالی آن را به حساب دارنده کارت ملی و متقاضی ارز کد 56 منتقل کند.

توکلی ادامه داد: انتقال ارز به حساب ارزی متقاضیان با هدف کوتاه کردن دست دلالان و رسیدن این ارز به دست متقاضی واقعی انجام می‌شود و با این روش از سوءاستفاده دلالان جلوگیری می‌شود.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز