خبرگزاری کار ایران

پروژه ساخت سکوهای سیمانی برای برپایی سیاه چادرهای عشایر کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۱۶

اولین پروژه ساخت سکوهای سیمانی برای برپایی سیاه چادر در استقرارگاه های عشایری همزمان با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران و فرمانده بسیج وزارت جهادکشاورزی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی  رئیس سازمان امور عشایر ایران در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه که همزمان با فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مسوولان و سران عشایر خوزستان در منطقه چال قاسم از توابع بخش شهیون شهرستان دزفول برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نیازهای خانوارهای عشایری داشتن سرپناه ایمن و بهداشتی است بر همین اساس با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور منعقد کرده‌ایم در استقرارگاه های فصلی عشایر سکوهای سیمانی مستحکم و دائمی با دیوارهای یک متری برای برپایی سیاه چادر احداث می‌شود.

عباس پاپی زاده افزود: با ساخت این سکوها عشایر به آسانی سیاه چادرهای خود را بر روی آن نصب می‌کنند تا سرپناه و محیط زندگی خانوارهای عشایری از بهداشت و ایمنی لازم در مقابل حوادث طبیعی برخوردار شود.

وی ادامه داد: این پروژه با همکاری مشترک سازمان امور عشایر و بسیج وزارت جهاد کشاورزی و حمایت دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور انجام می‌شود و گروه‌های جهادی نیز در اجرای پروژه مشارکت خواهند داشت.

فرمانده بسیج وزارت جهادکشاورزی نیز در این مراسم عشایر را جامعه‌ای تاثیرگذار عنوان کرد که نقش مهمی در  تولید و تامین امنیت غذایی کشور دارند.

پاکار افزود: عشایر در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم یازده هزار و ۲۰۰ شهید، دین خود را به انقلاب و نظام اسلامی ادا کرده‌اند و اکنون نوبت مسوولان است که دین خود را به این جامعه ولایتمدار و مومن ادا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز