خبرگزاری کار ایران

عراق به توافق عرضه نفت اوپک‌پلاس متعهد است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۲۸۴

وزیر نفت عراق به کاهش تولید نفت خود در چارچوب توافق ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) متعهد است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز،حیان عبدالغنی روز یکشنبه (۲۸ اسفندماه) گفت: عراق متعهد به حفظ کاهش تولید روزانه ۲۲۰ هزار بشکه‌ای نفت خود مطابق با چارچوب توافق ائتلاف اوپک‌پلاس است.

وی همچنین از آمادگی عراق برای افزایش تولید در صورت تصمیم اوپک‌پلاس برای افزایش تولید خبر داد.

وزیر نفت عراق تصریح کرد: ما بعضی از شرکت‌های نفتی فعال در جنوب عراق را موظف کرده‌ایم برای متعهد ماندن به سهمیه ‌تولید خود در چارچوب توافق اوپک‌پلاس تولیدشان را کاهش دهند.

اوپک‌پلاس در بیشتر ماه‌های سال ۲۰۲۲ میلادی با بهبود تقاضا پس از عبور از بحران شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا تولید خود را افزایش داده بود، اما با تضعیف قیمت نفت، اعضای این ائتلاف بزرگ‌ترین کاهش خود از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ را اعمال کردند.

ائتلاف اوپک‌پلاس در اکتبر ۲۰۲۲ تصمیم گرفت عرضه نفت خام را از نوامبر آن سال روزانه ۲ میلیون بشکه کاهش دهد و این توافق تا پایان سال ۲۰۲۳ پابرجا خواهد بود. سهم اعضای اوپک (۱۰ عضو به استثنای لیبی، عراق و ایران) از این کاهش حدود یک میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز