خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر در گفت‌وگو با ایلنا:

سوخت کم‌سولفور برای شناورها یک الزام قانونی است نه انتخاب/ پیگیر افزایش سهمیه سوخت کم‌سولفور برای شناورها هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۸۸۵

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه سوخت کم‌سولفور برای شناورها یک انتخاب نیست،‌ بلکه اجبار و الزام قانونی است، گفت: سازمان بنادر با جدیت پیگیر افزایش سهمیه سوخت کم‌سولفور برای شناورهاست.

مجید علی‌نازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ضرورت تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورها،‌ اظهار داشت: وزارت نفت تولید سوخت کم‌سولفور برای شرکت‌های کشتیرانی بزرگ را در اختیار دارد و سهمیه آن‌ها را می‌تواند تامین کند. 

وی تاکید کرد: تامین سوخت کم‌سولفور در اختیار وزارت نفت است و سازمان بنادر در حال پیگیری است تا بتواند ظرفیت آن را ارتقاء ببخشد.

 معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر بزرگ دنیا مانع از پهلوگیری شناورهایی می‌شوند که از سوخت کم‌سولفور بی‌بهره هستند و باید بدانیم الزام پهلوگیری شناورها به بنادر دنیا، سوخت کم سولفور است.

 نازی با تاکید بر اینکه استفاده از سوخت کم‌سولفور یک الزام قانونی و است و به دلیل کنوانسیون‌های زیست محیطی مصوب، کشتی‌های ایرانی باید از سوخت کم سولفور استفاده کنند، ادامه داد: سوخت کم سولفور امری کاملا ضروری است و انتخاب نیست و یک اجبار و الزام قانونی در جهت حفظ محیط زیست به شمار می‌رود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر  با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال 1402، توسعه مقوله بانکیرینگ و اعطای تسهیلات در این زمینه است، عنوان کرد: به طور حتم افرادی که در حوزه بانکرینگ سرمایه‌ گذاری کنند می‌توانند سود کلانی در قبال فروش سوخت کم سولفور برای خود و کشور به دست بیاورند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز