خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی پروژه خط لوله انتقال گاز صالح آباد به تربت‌جام / رقم تولید امسال به یک میلیارد متر مکعب رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۱۱۴

وزیر نفت گفت: امسال بالاترین رقم تولید گاز به میزان یک میلیارد متر مکعب را داشتیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جواد اوجی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال ۱۶ اینچ تربت جام اظهار داشت: امسال سرمای بی‌سابقه را پشت سر گذاشتیم که در طول دهه‌های گذشته کمتر اتفاق افتاده بود که حدود ۲۵ استان به دمای منفی ۲۵ برسد. همچنین با توجه به مشکلاتی که در ترکمنستان رخ داد صادرات گاز این کشور به ایران قطع شد.

وی افزود: در پی برودت شدید هوا و مصرف بالای گاز در شهرها و روستاهای شمال شرق کشور بخصوص در سرشاخه‌ها افت فشار را شاهد بودیم.

وزیر نفت گفت: امسال بالاترین رقم تولید گاز به میزان یک میلیارد متر مکعب را داشتیم، همچنین بالاترین میزان فرآورش گاز در ۲۱ پالایشگاه را داشتیم، بعبارت دیگر بالاترین رقم تولید، فرآورش و انتقال گاز را بدون لحظه‌ای توقف داشتیم.

وی با بیان اینکه زمستان را با کمترین چالش پشت سر گذاشتیم، گفت: اقدامات کوتاه مدت از جمله خط صالح آباد به تربت جام در دستور کار قرار گرفت، برای برنامه های کوتاه مدت و میان مدت هم برنامه ریزی کردیم.

اوجی ادامه داد: ذخیره سازی در میدان شوریجه و خط لوله یازدهم ننیز در دستور کار است. همچنین خط دشتک به نهبندان، تقویت فشار آرادان و تکمیل خط محمدیه به پارچین نیز از اقدامت میان مدت و بلندمدت است تا در منطقه شمال شرق از جمله ۳ خراسشان و گلستان و سمنان افت فشار نداشته باشیم و گازرسانی به شمال شرق کشور حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: تا پایان سال خط لوله ۷۰ کیلومتری شمال شرق احداث خواده شد، خط انتقال سراسری یازدهم و دشتک به نهدبندان و همچنین ذخیره سازی از جمله برنامه ها است.

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۱.۸ میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتری توزیع کردیم، افزود: میزان تولید گاز ۲۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی مصرف مدیریت شد، گفت: میزان ممصرف گاز به روزی ۷۰۰ میلیون متر مکعب هم رسید اما با کمترین چالش عبور کردیم.

اوجی همچنین بیان داشت: با برنامه ریزی خوبی که انجام شد در تامین سوخت نیروگاهها و صنایع هم مشکلی نداشتیم.

وی یادآور شد: پاییز سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه خط انتقال ۱۶ اینچ تربت جام خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز