خبرگزاری کار ایران

جزییات مذاکرات اجلاس سیزدهم‌ شورای حکام‌آب تشریح شد/ تاکید بر لزوم حفظ پایداری تامین آب کشورهای عضو

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۵۵۹

وزیر نیرو‌ ضرورت همکاری برای مدیریت تبعات تغییر اقلیم، توجه به آب به عنوان محور وحدت بخش کشورهای منطقه برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، همچنین تعامل تجربیات جهت ارتقای کیفیت آب شرب شهری در برابر آلاینده های شیمیایی و صنعتی، تعامل مدیریت مصرف آب زیرزمینی و افزایش راندمان آب کشاورزی را ار موارد مهم و مورد تاکید جلسه برشمرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر محرابیان در حاشیه سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه دیپلماسی دولت بویژه در حوزه آب امروز شاهد برگزاری سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب به ریاست ایران بودیم.

وی افزود: شورا ۱۸ عضو دارد که در این اجلاس اغلب اعضا به صورت حضوری و تعدادی نیز به صورت برخی حاضر شدند.

وزیر نیروی کشورمان با ابراز تاسف از زلزله ترکیه و سوریه به عنوان‌اعضای فعال اجلاس گفت؛ نمایندگان این دو کشور به صورت مستقیم در جلسه حضور نیافتند و به صورت برخی در مباحث مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه شورا بالاترین رکن توسعه همکاری بین المللی منطقه ای در حوزه آب در مناطق غرب و جنوب آسیا، شمال آفریقا و آسیای میانه فعالیت می کند، تصریح کرد: در این اجلاس مذاکرات مفصلی صورت گرفت و اعضا به صورت فعال مشارکت داشتند.

محرابیان ادامه داد: ۸ پروپوزال توسط دبیرخانه ارائه شد و اعضای شورا نقطه نظرات خود را اعلام کردند. 

وی ضرورت همکاری برای مدیریت تبعات تغییر اقلیم، توجه به آب به عنوان محور وحدت بخش کشورهای منطقه برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، همچنین تعامل تجربیات جهت ارتقای کیفیت آب شرب شهری در برابر آلاینده های شیمیایی و صنعتی، تعامل مدیریت مصرف آب زیرزمینی و افزایش راندمان آب کشاورزی را ار موارد مهم و مورد تاکید جلسه برشمرد.

مقام عالی وزارت نیرو ادامه داد: تعامل جهت بهره گیری از دانش و فناوری روز برای مدیریت چالشهای آب شرب، کشاورزی، صنعت و تعامل جهت جلوگیری از هدررفت آب شهری و روستایی از نکات مهم اجلاس بود.

وی بیان داشت: نهادهای بین الملل مثل سازمان ملل، یونسکو، بانک توسعه اسلامی و اکو به صورت فعال حضور داشتند.

محرابیان گفت: اعضا بر فعال کردن مرکز تبادل آرای بین المللی در حوزه آب تاکید داشتند.بنا بر ایندشد که مرکز به صورت فعال و مستمر در تبادل نظر با اعضا پروژه ها را پیش ببرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تصمیمات اجلاس سیزدهم گام مهم و موثری در مدیریت منابع و ارتقای حکمرانی آب در کشورهای عضو برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز