خبرگزاری کار ایران

واردات هند از روسیه ۴۰۰ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۷۱۳

وب سایت خبری Nikkei Asia با استناد به آخرین داده‌های وزارت بازرگانی هند گزارش داد که واردات هند از روسیه تحریم شده تا کنون 400 درصد در سال مالی جاری افزایش یافته است.

 به گزارش ایلنا از راشاتودی، وب سایت خبری Nikkei Asia با استناد به آخرین داده‌های وزارت بازرگانی هند گزارش داد که واردات هند از روسیه تحریم شده تا کنون 400 درصد در سال مالی جاری افزایش یافته است.

این رشد به خرید بزرگ نفت خام با تخفیف از روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب نسبت داده می‌شود که اخیراً صادرات نفت و فرآورده‌‍های نفتی این کشور از طریق دریا از جمله سوخت و بنزین را هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش‌ها، روسیه در 10 ماه اول سال مالی جاری منتهی به مارس؛ پس از چین، امارات متحده عربی و ایالات متحده، در رتبه چهارم بزرگ ترین "کشور منبع واردات کالا" هند قرار گرفت .

ارزش کل واردات هند از روسیه به 37.31 میلیارد دلار رسید که نسبت به 7.71 میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل، رشد 384 درصدی را نشان می‌دهد.

 روسیه 6.2 درصد از کل واردات این کشور جنوب آسیا را در این دوره به خود اختصاص داده است.

سونیل بارثوال، وزیر بازرگانی هند، گفت: هند نفت خام خریده و آن را به فرآورده‌های نفتی تصفیه شده تبدیل کرده و فروخته است.

صادرات فرآورده‌های نفتی هند نیز افزایش قابل توجهی داشته است. از آوریل 2022 تا ژانویه 2023، از نظر پولی به 78.58 میلیارد دلار رسیدند که این رقم در دوره مشابه سال مالی قبل 50.77 میلیارد دلار بود.

هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است و بیش از 80 درصد نیاز خود را وارد می‌کند، بیش از 60 درصد نفت خام خود را از کشورهای خاورمیانه خریداری می‌کند.

در ماه دسامبر، جایشینکار وزیر امور خارجه هند گفت که پالایشگاه های هندی بهترین معاملات را در هر کجا که پیدا کنند، دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز