خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواپیمایی:

در حوزه اطفای حریق هوایی به خودکفایی رسیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۱۱۲

رئیس سازمان هواپیمایی تاکید کرد:‌ در زمینه اطفای حریق هوایی امروز به خودکفایی رسیده‌ایم که علت این موفقیت هم‌افزایی با نیروهای مسلح است.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ در باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: مدیریت بحران در صنعت هوایی یک تعریف کاملاً متفاوتی دارد که بخشی از آن به سوانح هواپیمایی و حوزه فرودگاهی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در این حوزه افراد آموزش دیده با شرح وظایف معین مشخص شده است، عنوان کرد: در بخش فرودگاهی دستورالعمل ERP را داریم که همه شرح وظایف به ریز در آنجا مشخص شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخشی از شرح وظایف در حوزه مدیریت بحران خارج از فرودگاه است که متأسفانه در این بخش مدیریت واحد وجود ندارد.

رئیس سازمان هواپیمایی با تشریح دستورالعمل sms گفت: ما سند جامع ایمنی هوانوردی را به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کردیم که سالی یکبار مورد ممیزی سازمان جهانی قرار می‌گیریم لذا در این زمینه به دستگاه‌های ذی ربط اعلام کرده‌ایم که در حوزه پیشگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد.

محمدی بخش افزود: متأسفانه تلقی عمده مردم از صنعت هوایی جابجایی مسافر است در صورتی که اگر بحران اجتماعی و طبیعی رخ دهد ما متناسب با آن باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متناسب با بحران‌ها در صنعت هوایی توسعه یافتگی نداشته‌ایم، یادآور شد: در زمینه اطفا حریق هوایی امروز به خودکفایی رسیده ایم که علت این موفقیت هم افزایی با نیروهای مسلح است.

معاون وزیر راه و شهسازی با تاکید بر اینکه هم افزایی دستگاه‌ها می‌تواند در مدیریت بحران مؤثر باشد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به سایر بخشها کمک کنیم درحال توسعه صنعت بالگرد هستیم و لذا در موضوع ارسال اطلاعات توجه ویژه ای به این بخش شده است.

محمدی بخش با تاکید براینکه در حوزه مانور و اجرای رزمایش دچار مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس اقلیم کشورمان که با تهدیدات سیاسی و طبیعی مواجه است باید هرسال یک مانور چند مرحله و ارتقا یافته تعریف کنیم تا از این طریق مشکلات و نواقص شناسایی و برطرف شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور اضافه کرد: باید یک برنامه علمی با محوریت ستاد بحران کشور اجرا شود تا اشکلات موجود برطرف شود لذا وجود یک مرکز متمرکز کنترل اطلاعات در کشور نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز