خبرگزاری کار ایران

آغاز تجارت روسیه و بولیوی با ارزهای ملی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۸۴۶

میخائیل لدنف سفیر روسیه در بولیوی روز گفت که مسکو و لاپاز توافق کرده‌اند که تجارت با ارزهای ملی خود را آغاز کنند.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، میخائیل لدنف سفیر روسیه در بولیوی روز گفت که مسکو و لاپاز توافق کرده‌اند که تجارت با ارزهای ملی خود را آغاز کنند.

بولیوی در سال‌های اخیر به تقویت همکاری‌های انرژی خود با روسیه از جمله در پروژه‌های معدنی و همچنین در تجارت ابراز تمایل کرده است. 

لدنف گفت: با مشارکت سفارت، همکاری بین بانکی به طور فعال در حال توسعه است. سال گذشته، ویدئو کنفرانس‌هایی بین مقامات بانک‌های مرکزی هر دو کشور برگزار شد. و در نتیجه، حساب‌هایی به روبل و بولیویانوس بین گازپرومبانک و بزرگترین بانک دولتی بولیوی، یونیون، افتتاح شد.

وی افزود: این موضوع مهم است زیرا تراکنش‌های مالی اکنون می‌توانند مستقیماً با ارزهای ملی انجام شوند و کار شرکت‌های روسی در بازار را تسهیل می‌کند.

بولیوی که دارای ذخایر عظیم لیتیوم است - ماده معدنی که برای باتری‌های الکتریکی حیاتی بوده و برخی آن را نفت جدید می‌نامند - در حال مذاکره با شرکت‌های معدنی خارجی از جمله شرکت‌های روسی بوده است. این کشور قصد دارد به تامین کننده باتری‌های الکتریکی در بازار جهانی تبدیل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز