خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی ترکیه خبر داد:

آغاز تولید گاز ترکیه در دریای سیاه از ماه مارس/ واردات را کاهش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۷۷

وزیر انرژی ترکیه، در همایش «قرن ترکیه در انرژی» اعلام کرد که ذخایر گاز ترکیه در دریای سیاه می‌تواند نیازهای این کشور را برای دهه‌های آینده پوشش دهد.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ فاتح دونمز ، وزیر انرژی ترکیه، در همایش «قرن ترکیه در انرژی» اعلام کرد که ذخایر گاز ترکیه در دریای سیاه می‌تواند نیازهای این کشور را برای دهه‌های آینده پوشش دهد.  

به گفته این مقام مسئول، ذخایر اثبات شده فعلی قادر خواهند بود تقاضای داخلی را برای 30 سال آینده تامین کنند، البته اکتشافات جدید در دریای سیاه این خودکفایی را از نظر تامین گاز بیشتر خواهد کرد. 

وی افزود: فاز اول تولید گاز دریای سیاه در ماه مارس آغاز می‌شود.

بنا به گفته وزیر، زیرساخت‌های موجود برای تأسیسات حمل و نقل و ذخیره‌سازی گاز و همچنین سایت‌هایی که در دست ساخت هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداقل برای 50 سال فعال باشند.  

دونمز گفت: «امیدوارم زمانی که تولید در این منطقه [دریای سیاه] به ظرفیت کامل برسد، یک چهارم نیاز گاز خود را تامین کنیم. » یعنی کشور واردات خود را یک چهارم کاهش خواهد داد.  

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که ترکیه برآورد خود از ذخایر گاز طبیعی دریای سیاه را با یک سوم افزایش به 710 میلیارد متر مکعب (میلیارد متر مکعب) بازبینی کرده است. در ماه دسامبر، آنکارا ارزیابی اولیه خود را از ذخایر فراساحلی میدان گازی ساکاریا افزایش داد و میدان گازی جدیدی به نام Caycuma-1 را کشف کرد. تخمین زده می‌شود که میدان ساکاریا در حال حاضر 652 میلیارد متر مکعب گاز دارد، در حالی که برآورد اولیه 540 میلیارد متر مکعب است.  

میدان تازه کشف شده Caycuma-1 حاوی 58 میلیارد مترمکعب تخمین زده می‌شود. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ماه گذشته گفت که این میدان به ساکاریا و از آنجا به شبکه ملی متصل خواهد شد. میدان ساکاریا، که به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین منبع کشف‌شده در دریای سیاه است، امسال قرار است فعال شود.   

ترکیه به دنبال استقلال انرژی است و به دنبال تنوع‌سازی واردات برای پوشش تقریباً تمام مصرف داخلی است. این کشور در حال حاضر وابستگی زیادی به عرضه از روسیه، آذربایجان، ایران، نیجریه و الجزایر و همچنین واردات LNG از قطر و ایالات متحده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز