خبرگزاری کار ایران

رشد اقتصادی ۳.۳ درصدی کشورهای عربی منطقه در سال ۲۰۲۳

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۲۶۶

رویترز اعلام کرد اقتصاد کشورهای عربی منطقه در سال 2023 و 2024 به ترتیب 3.3 و 3.8 درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، کشورهای عربی منطقه در طول سال 2022، به لطف عملکرد عموما قوی اقتصادی توانستند از آشفتگی جهانی ناشی از تنش های ژئوپلیتیکی، جنگ اوکراین و روسیه، بحران انرژی، تشدید نرخ تورم و نوسانات بازار فاصله بگیرند.

پیش بینی های بانک ابوظبی نشان داد که کشورهای شورای همکاری به پیشی گرفتن از رشد عملکرد اقتصاد جهانی طی سال 2023 ادامه خواهند داد.

طبق گزارش این بانک پیش بینی می شود رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای عربی منطقه در سال جاری به حدود 4.2 درصد برسد، این در حالی است که در پایان سال 2022 به حدود 6.5 درصد رسید.

پیش بینی ها برای کشورهای شورای همکاری در تضاد با ارزیابی صندوق بین المللی پول از اقتصاد جهانی است. این صندوق در اواخر دسامبر اعلام کرد که سال 2023 ضعیف ترین سال از نظر رشد اقتصادی جهانی از سال 2009 با نرخ رشد 2.7 درصد خواهد بود.

صندوق بین المللی پول در همان زمان اعلام کرد اقتصاد کشورهای عربی منطقه و در راس آنها عربستان در پایان دسامبر گذشته به دلیل افزایش قیمت انرژی و افزایش تولید، بالاترین نرخ رشد سالانه یک دهه اخیر را به ثبت رساندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز