خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد:

افزایش رسمی ٣٠ درصدی بلیت هواپیما/ ٩٠ درصد پروازهای ایرلاین‌ها زیان‌ده هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۲۵۵

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از افزایش ٣٠ درصدی قیمت بلیت هواپیما خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مقصود اسعدی سامانی در نشست خبری امروز با بیان اینکه بر اساس قانون آزادسازی بلیت هواپیما قیمت بلیت تا ٣٠ درصد افزایش پیدا کرد و گفت: افزایش ٣٠ درصدی بلست هواپیما غیرقانونی نیست.

وی با اشاره به عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته ایرلاین ‌های داخلی  ١٧٠هزار و ١٢۵ پرواز داخلی انجام دادند که مجموع آن به ٢٧٧هزار و ٧١٠ساعت پرواز می‌رسید. همچنین ٢١ میلیون و ٧۶هزار و ۶٨۴ صندلی برای جابجایی ١۵ میلیون و ۶۵٠ هزار و ٢٢٨نفر عرضه شده و ضریب اشغال صندلی ٧۵ درصدی بود. همچنین در پروازهای خارجی ۴میلیون و ۵۵۶ هزار و ٢٣٧ صندلی با ضریب اشغال ۶٩ درصد صندلی به مسافران عرضه شد.

وی با اشاره به بدقولی دولت نسبت به اقدام ایرلاین‌ها برای کاهش قیمت بلیت در سال گذشته گفت: سال گذشته شرکت‌ها تا ١۵ درصد نرخ بلیت را کاهش دادند و قرار بر این بود که دولت بابت این اقدام داوطلبانه ایرلاین‌ها تسهیلاتی از جمله ارز نیمایی در اختیار شرکت‌ها قرار دهد و همچنین عوارض فرودگاهی ریالی شود اما این تسهیلات ارایه نشدند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در عین حال هزینه ایرلاین‌ها از جمله نرخ دستمزد و هزینه‌های تامین قطعات افزایش یافت، ادامه داد: واردات قطعات با ارز ۴٢٠٠ تومانی انجام می‌شد اما به نرخ ets تغییر پیدا کرد و همچنین با آف ایش قیمت‌های جهانی مواجه شدیم. با توجه به تمام این عوامل بهار امسال درخواست افزایش نرخ بلیت هواپیما را به شورای عالی هواپیمایی دادیم.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت بلیت در شورای عالی به تصویب رسید و قرار بر این شد که مرحوم قاسمی هماهنگی های لازم با دولت را انجام دهد اما اعلام شد که افزایش بلیت هواپیما پس از پایان سفرهای اربعین اعمال شود که پس از سفرهای اربعین هم به اجرا نرسید و بعد از آن هم به تغییر وزیر برخوردیم و با فوت مرحوم قاسمی کار بر روی زمین ماند.

اسعدی سامانی تاکید کرد : افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی به تصویب رسیده و در جلسه کارشناسی آن هم با افزایش قیمت بلیت موافقت شد.

وی با بیان اینکه طبق قانون برنامه پنجم و ششم قیمت بلیت هواپیما آزاد و شناور شده، ادامه داد: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت تا ۴٠ درصد داده شده بود اما شورا با افزایش ٣٠ درصدی موافقت کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود : ظاهرا این میزان افزایش قیمت بلیت در ستاد تنظیم بازار را به تصویب رسیده و موارد قانونی را هم به دادستانی اعلام کردیم و باید توجه داشت که قرار نیست هزینه‌های حمل و نقل هوایی را عامه مردم بپردازند. مشکلی با دادستانی نداریم و تابع قانون هستیم و این افزایش قیمت بلیت مصوبه شورای عالی هواپیمایی است اما شورا هنوز این افزایش قیمت را ابلاغ نکرده‌است.

وی تاکید کرد :در سال 99 شرکت ایران ایر  بابت نرخ‌های تکلیفی بلیت هواپیما  1400 میلیارد تومان زیان داشت که این زیان از جیب همه مردم پرداخت می‌شود.

اسعدی سامانی با بیان اینکه ٩٠ درصد پروازهای ایرلاین‌ها زیان‌ده هستند، اظهار داشت: به دلیل همین مشکلات امروز از ٣٣٠ فروند هواپیمای موجود حدود ١٧۵ فروند هواپیما فعال هستند .

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز