خبرگزاری کار ایران

پیش بینی تولید ۵.۶ میلیون تن مرکبات در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۱۵۶

امسال پیش بینی می‌شود که ۵.۶ میلیون تن مرکبات در کشور تولید شود که از این میزان، حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن پرتقال است.

به گزارش ایلنا و به نقل از صدا و سیما، زهرا جلیلی مقدم، مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، گفت: میزان تولید مرکبات در کشور حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال جاری برآورد می‌شود که از این میزان ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن مربوط به پرتقال است.

وی در ادامه از صادرات ۱۵۰ هزار تن مرکبات در ۹ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: این میزان صادرات مرکبات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش معنی دار و قابل توجهی داشته است.

به گفته جلیلی مقدم در ۹ ماهه امسال ۱۰۷ هزار تن پرتقال، ۳۷ هزار تن نارنگی، ۵ هزار تن لیمو و با احتساب سایر مرکبات، جمعاً ۱۵۰ هزار تن مرکبات به کشورهای دیگر صادر شده که تاکنون حدود ۵۷ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهاد کشاورزی تاکید کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته حدود ۱۷۷ هزار تن مرکبات با ارزش تقریبی ۶۶ میلیون دلار صادر شد.

وی، دلیل رشد تولید مرکبات کشور را اجرایی نمودن توصیه‌های فنی و مدیریت بهینه باغات توسط باغداران و کنترل به هنگام بیماری‌ها و آفات نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد.

جلیلی مقدم، گفت: با توجه به وضعیت اعلامی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما در برخی مناطق در روزهای آتی باید اقدامات و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت احتمالی سرمازدگی در باغات صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز