خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۰۰ هزار تنی ظرفیت pvc کشور/ دامپینگ روسیه آسیبی به ما نرساند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۰۱۷

کریمی گفت: اکثر مشتریان ما تمایل دارند که قیمت ها ثبات داشته باشند در حالی که خوراک ما اتیلن و بر اساس نرخ جهانی است که از ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار متغیر بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا کریمی نشست خیری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تولید ما در ۹ ماه امسال ۱۲ درصد رشد داشته است، ابراز امیدواری کرد که این رشد تولید تداوم داشته باشد.

وی افزود: واحد spvc  مجتمع با ظرفیت ۱۱۰ درصدی و epvc با ۹۵ درصد ظرفیت تولید فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه نگاه ما تامین نیاز داخل است، گفت: هر قدر صنایع پایین دستی رشد کند به نفع کشور و عزت ملی است.

وی با بیان اینکه تامین نیاز spvc داخل ۲۱ درصد و epvc ده درصد افزایش یافته و به همان میزان صادرات کم شده است، خاطرنشان کرد: در ۹ ماه اول امسال epvc صادر نکردیم به طوری که پایین دست بازار منطقه را در دست گرفته تا جایی که حتی ترکیه چرم مصنوعی را از ایران وارد می کند.

کریمی بیان داشت: هر قدر پایین دست پتروشیمی توسعه یابد اشتغال افزایش می یابد و درآمد مردم رشد و بیکاری کم می شود. 

وی در ادامه گفت: اکنون مشتریان علاقه دارند اعتباری و lc خرید کنند اما برخی انجمن ها از این رویه جلوگیری می کنند.

مدیر عامل پتروشیمی اروند تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که از صادرات خان و نیمه خام محصولات جلوگیری شود، گفت: در این راستا باید ساز و کار فراهم شود یعنی قیمت گذاری درست باشد و ارز نیما و آزاد تعادل داشته باشد.

وی اظهار داشت: صادرات پتروشیمی در اختیار پتروشیمی ها است اما اگر ما صادرات هم نداشته باشیم بعضا شاهد عرضه محصولات در بازار منطقه هستیم. یعنی از مبادی غیررسمی از کشور خارج می شود.

وی در ادامه گفت: اکثر مشتریان ما تمایل دارند که قیمت ها ثبات داشته باشند در حالی که خوراک ما اتیلن و بر اساس نرخ جهانی است که از ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار متغیر بوده است. 

وی با بیان اینکه ما طرح توسعه pvc و spvc را در دستور کار داریم، افزود: از ابتدای ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آغاز می شود و تا ۴ سال آینده به بهره برداری می رسد و ظرفیت تولید از ۷۰۰ هزار تن به یک میلیون تن می رسد.

کریمی با اشاره به روند توسعه تاکید کرد: اگر پتروشیمی اروند ۵۰ درصد توسعه یابد قطعا توسعه پایین دست و اشتغال آهنگ تندتری خواهد داشت. 

وی با اشاره به دامپینگ روسیه در بازار محصولات پتروشیمی گفت: روسیه روی دامپینگ تاثیر نداشته فقط در بحث کاستیک بحث تخفیف‌های روسیه تاحدی تاثیرگذار بود اما بزرگ‌ترین آسیب ما این بود که قیمت ها از ۲ هزار دلار به ۸۰۰ دلار کاهش یافت اما خوراک از ۱۰۲۰ دلار به ۶۵۰ دلار رسید که این نسبت کاهش قیمت ما را دچار آسیب کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز