خبرگزاری کار ایران

صادرات آرد روسیه سه برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۲۵۵

راسلخوزنادزور، نهاد ناظر بخش کشاورزی روسیه، اعلام کرد که صادرات آرد گندم روسیه در سال 2022 سه برابر شده است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، راسلخوزنادزور، نهاد ناظر بخش کشاورزی روسیه، اعلام کرد که صادرات آرد گندم روسیه در سال 2022 سه برابر شده است. بر اساس این بیانیه، حجم صادرات آرد گندم در سال جاری به 722000 تن رسید که نسبت به 259000 تن در سال 2021 افزایش داشت.

 همچنین صادرات کلی محصولات غلات فرآوری شده به 1.3 میلیون تن افزایش یافت که 69 درصد بیشتر از سال گذشته است. فروش جو دوسر روسیه نیز با جهش 37 درصدی به 163000 تن رسید.

حجم صادرات و محصولات غلات نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است. بر اساس گزارش Rosselkhoznadzor، روسیه این محصولات را به 126 کشور در سال 2022 عرضه کرده که اکثر محموله‌ها به خاورمیانه، آفریقا و آسیا ارسال می‌شود. صادرات محموله های روسیه به کشورهای همسایه اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEU) از ابتدای سال 1.6 برابر افزایش یافته است.

تحلیلگران انتظار دارند روسیه در سال جاری رکورد برداشت غلات را بشکند و حجم صادرات محصولات کشاورزی نیز رکوردشکنی باشد. بر اساس گزارش موسسه مطالعات بازار کشاورزی، ایکار، روسیه در سال 2022 53.5 میلیون تن غلات صادر خواهد کرد که 44 میلیون تن آن گندم است. 

الکساندر کوربوت، معاون اتحادیه غلات روسیه، به فوربس روسیه گفت که علیرغم کاهش سرعت صادرات غلات در اوایل سال جاری، که با تلاش صادرکنندگان برای انطباق با تحریم‌های غرب علیه روسیه اتفاق افتاد، اکنون محموله‌ها دوباره شتاب گرفته‌اند.

اگرچه تحریم ها مستقیماً صادرات مواد غذایی روسیه را هدف قرار نمی‌دهند، اما محدودیت‌های خاص در مورد حمل و نقل، بیمه، تأمین مالی و پرداخت‌ها همچنان مشکلاتی را برای صادرکنندگان روسی ایجاد می‌کند. مسکو بارها از دولت‌های غربی خواسته تا هرگونه تحریمی را که بر محموله‌های غلات و کود روسیه تأثیر می‌گذارد، لغو کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز