خبرگزاری کار ایران

آمادگی صنعت آب برای حرکت در مسیر تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۱۹۶

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به پیشبرد طرح‌های پیشران در وزارت نیرو گفت: صنعت آب کشور آماده برداشتن قدم‌های اساسی در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی است و در این میان شرکت‌های دانش بنیان نقش ویژه‌ای دارند به طوری‌که در سال‌جاری با زمینه‌ای که ایجاد شد در حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، شاهد حضور و فعالیت چشمگیر این شرکت‌ها هستیم.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمد جوانبخت" در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای ارائه توانمندی‌ها و دستاورد بخش‌های مختلف و یافتن آگاهی و شناخت این توانمندی‌ها و نیز ایجاد شرایط برابر برای عرضه‌کنندگان خدمات، کالاها و تولید کنندگان هستند.

معاون وزیر نیرو افزود: نمایشگاه‌ها در عین حالی که ابزاری برای بازاریابی در تجارت هستند فرصت طلایی برای سازندگان همزمان برای مصرف‌کنندگان و مشتریان محسوب می‌شوند.

جوانبخت گفت: نمایشگاه صنعت آب مرکز و محل حضور و تجمع دانشمندان، متخصصان و کارشناسان حوزه آب برای تبادل اطلاعات و مشاهده پیشرفت‌ها و دستاوردهای همدیگر و توافقات و معاهدات خواهد بود.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور بیش از 170 شرکت داخلی و خارجی قطعا رویداد مهمی برای صنعت آب کشور است و ارائه توانمندی‌ها و ملاحظه پیشرفت‌ها می‌تواند مشگل گشا و یاریگر پیشبرد برنامه‌های بخش آب کشور باشد.

جوانبخت ادامه داد: این پیشرفت‌ها زمانی مهم می‌شوند که توجه داشته باشیم در شرایط خاص کشور و شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه کشور اتفاق افتاده است و صنعتگران ما با تلاش مضاعف و تمرکز بیشتر بر توانمندی‌های داخلی امسال توانستند نیازهای کشور در صنعت آب را تامین کنند و با حرکت در لبه تکنولوژی روز دنیا امروز از آنچه در صنعت آب به آن نیاز داریم بی‌نیاز هستیم.

وی در این زمینه تصریح کرد: البته در برخی موارد جزئی تلاش داریم که با حمایت دستگاه‌ها و کارفرمایان بویژه مشاوران و طراحان ما این موارد هم تجاری‌سازی شده و جای خود را در چرخه تولید پیدا کنند.

وی گفت: صنعت آب کشور در شرایطی قرار دارد که آماده برداشتن قدم‌های اساسی در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی است که در این میان شرکت‌های دانش بنیان نقش ویژه‌ای داشتند و در سال‌جاری هم با زمینه‌ای که ایجاد شد در حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی خوشبختانه شاهد حضور و فعالیت چشمگیر این شرکت‌ها هستیم و در نمایشگاه حاضر هم شاهد حضورشان خواهیم بود.

جوانبخت ادامه داد: بخش آب وزارت نیرو با در نظر در گرفتن زمینه‌ها و عوامل تولید دانش بنیان از جمله با تاکید بر ارتقای بهره‌وری آب، مصرف آب در تمام بخش‌ها اعم از شرب، کشاورزی و صنعت، توسعه فناوری‌های نوین در جمع‌آوری فاضلاب، بازچرخانی پساب، استفاده از آب‌های غیر متعارف به عنوان منابع جدید، در فناوری دستگاه‌های اندازه‌گیری و سامانه‌های پایش اولویت‌های خود را مشخص کرد و طرح‌های پیشران خود را بر این اساس تهیه و پیگیری‌های لازم برای اجرای این طرح‌ها در ماه‌های گذشته و سال‌جاری به عمل آورد، به نحوی که در این نمایشگاه شاهد حضور شرکت‌های دانش‌بنیان با پیش‌بینی فضاهای لحاظ شده و ارائه طرح‌های آنها خواهیم بود.

وی گفت: شرایط آب کشور با توجه به وضعیت موجود بخش آب با تاکید بر اصلاح نحوه مدیریت منابع آب کشور و استخصال و ایجاد منابع آبی مناسب با شرایط فعلی کشور و از همه مهمتر مدیریت تقاضا و مصرف که اساسی‌ترین موضوعی است که مدیریت بخش آب کشور باید به آن توجه داشته باشد، برنامه‌ریزی خود را انجام داده است.

وی افزود: ما نیازمند حضور همه دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و دست اندرکاران برای تحقق اهداف تعیین شده در مجموعه آب کشور هستیم. امید است نمایشگاه گام مهمی در دستیابی به اهداف بخش آب کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز