خبرگزاری کار ایران

آمادگی روسیه برای از سرگیری صادرات گاز از خط لوله یامال

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۰۹۸

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که کشورش آماده است تا انتقال گاز به اروپا از طریق خط لوله یامال-اروپا را از سر بگیرد.

به گزارش ایلنا از سی ان بی سی عربی، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که کشورش آماده است تا انتقال گاز به اروپا از طریق خط لوله یامال-اروپا را از سر بگیرد.

نواک افزود: بازار اروپا همچنان مهم است چون کمبود گاز ادامه دارد و ما هر فرصتی برای از سرگیری عرضه داریم. به عنوان مثال، خط لوله یامال-اروپا که به دلایل سیاسی متوقف شده بود، هنوز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

جریان گاز از طریق خط لوله یامال-اروپا از دسامبر 2021 پس از توقف خرید لهستان از مسکو با تکیه بر گاز ذخیره شده در آلمان متوقف شده بود.

نواک همچنین اعلام کرد که روسیه در حال مذاکره در مورد عرضه گاز مازاد از طریق ترکیه پس از ایجاد هاب است و انتظار دارد در سال 2022، 21 میلیارد متر مکعب LNG به اروپا عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه روسیه در سال جاری توانسته است عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، خاطرنشان کرد: در 11 ماهه سال 2022، عرضه گاز مایع به اروپا به 19.4 میلیارد مترمکعب افزایش یافت که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به 21 میلیارد مترمکعب برسد. .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز