خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

ترکیه هاب انتقال گاز روسیه به اروپا را ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۵۷۲

به گفته اردوغان، هاب گازی باید هر چه زودتر ایجاد شود و مناسب ترین مکان برای آن منطقه تراکیه در بخش اروپایی ترکیه است.

به گزارش ایلنا از تاس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که ترکیه یک هاب بین المللی ایجاد می‌کند که از طریق آن گاز روسیه به اروپا می‌رسد.

وی گفت: اکنون در اروپا با این سوال سروکار دارند که چگونه در زمستان آینده گرم بمانند. ما چنین مشکلی نداریم. ما با ولادیمیر پوتین برای ایجاد یک هاب گاز در کشورمان به توافق رسیده‌ایم که از طریق آن هاب گاز در کشورمان ایجاد کنیم.

به گفته وی؛ گاز طبیعی به اروپا تحویل داده شود، بنابراین اروپا سفارش گاز را به ترکیه می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی هفته گذشته در مجمع هفته انرژی روسیه پیشنهاد ایجاد بزرگترین هاب گازی اروپا در ترکیه و هدایت حجم گازی را که ترانزیت آن دیگر از طریق نورد استریم امکان‌پذیر نیست، به این هاب را داد. 

به گفته وی، ممکن است این امر مستلزم ساخت یک سیستم خط لوله گاز دیگر و ایجاد یک هاب در ترکیه باشد که در صورت تمایل، گاز به کشورهای ثالث بویژه اروپایی عرضه شود.

ایجاد هاب گاز در ترکیه در 13 اکتبر در آستانه مذاکرات روسای جمهور روسیه و ترکیه مورد بحث قرار گرفت. به گفته اردوغان، این هاب باید هر چه زودتر ایجاد شود و مناسب‌ترین مکان برای آن منطقه تراکیه در بخش اروپایی ترکیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز