خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق مشترک ایران و روسیه:

محدودسازی اینترنت، مانع جدید در مراودات تجارت خارجی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۴۲۷

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با تأکید بر ضرورت اجرای سازوکارهای مالی و پولی میان ایران و روسیه، فیلترینگ و محدودسازی اینترنت را به عنوان مانع جدیدی در ارتباط با تجار خارجی برشمرد که به این روابط آسیب وارد کرده است.

به گزارش ایلنا از اتاق بازرگانی ایران؛ هادی تیزهوش تابان با اعلام این خبر که قرار است هیات بزرگ تجاری نیز در بهمن ماه از ایران به ریاست مهندسی شافعی به روسیه برود، ادامه داد: این سفر در چارچوب گفت‌وگوهای رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه و در تکمیل سفر هیات روسی به ایران انجام خواهد شد تا بتوان ارتباطات بیشتری برقرار کرده و موضوعات را به صورت عملیاتی و حضوری دنبال کرد.

او با اشاره به موانع تجاری میان ایران و روسیه گفت: همچنان مهم‌ترین مانع میان تجار دو کشور، مشکلات مالی و بانکی است که باید هر چه زودتر حل شود. دو طرف در این زمینه به راه‌حل‌هایی هم رسیده‌اند، فقط باید هرچه زودتر این راه‌ها اجرایی شود. همچنین باید زیرساخت‌های ارتباطی خودمان را تجهیز کنیم. ما می‌توانیم حجم بزرگ صادرات به روسیه داشته باشیم؛ اما به این شرط که لجستیک هوایی، زمینی و دریایی آماده باشد.

تیزهوش با بیان اینکه روسیه کشور بزرگی است و نیازهای متنوعی دارد که بسیاری از آن‌ها به ویژه در حوزه مواد غذایی جز مزیت‌های ما محسوب می‌شود افزود: متأسفانه قطع یا محدودسازی اینترنت و فیلترینگ تأثیر منفی بر مراودات ما با تجار خارجی از جمله تجار روس گذاشته است. در واقع این موضوع را هم باید به عنوان مانع جدید در مسیر مراودات تجاری خارجی تعریف کرد. انتظار داریم هرچه زودتر با رفع این مشکل بتوانیم امکان ارتباطات مستقیم و با کیفیت را مثل گذشته برقرار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز