خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی:

باید بانک‌ها به سمت کاهش و حذف کارمزد از تسهیلات قرض‌الحسنه حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۸۳۷

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی تاکید کرد: باید بانک‌ها به سمت کاهش و حتی حذف کارمزد از تسهیلات قرض‌الحسنه حرکت کنند. قرض‌الحسنه یک خدمت عدالتخواهانه است که در راستای تحقق عدالت اجتماعی عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در مراسم انعقاد تفاهم همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین مالی و حمایت از ١٠٠٠ شرکت دانش‌بنیان، با بیان اینکه قرض الحسنه نه یک فعالیت بانکی بلکه یک خدمت اجتماعی است، گفت: قرض‌الحسنه یک خدمت اجتماعی برای مردم و محرومیت‌زدایی است. قرض‌الحسنه یک خدمت اقتصادی برای اشتغال و تولید است. 

وی ادامه داد: قرض‌الحسنه یک خدمت معنوی است و با جمع آوری منابع خرد و ارائه تسهیلات عواطف در جامعه ارتقا پیدا می‌کند و عواطف را زنده می‌کند. به همین دلیل عواطف در جوامع اسلامی بسیار بالا است و گردشگران خارجی شاهد این میزان عواطف می‌شوند. 

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی با اشاره به سیاست بانک‌های قرض‌الحسنه برای حذف کارمزد اظهار داشت: باید بانک‌ها به سمت کاهش و حتی حذف کارمزد از تسهیلات قرض‌الحسنه حرکت کنند. قرض‌الحسنه یک خدمت عدالتخواهانه است که در راستای تحقق عدالت اجتماعی عمل می‌کند.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه عدم نکول پرداخت در قرض‌الحسنه تصریح کرد: بنابر گزارش‌های بانک مرکزی قرض‌الحسنه نکول تاخیر دارد و این نکول تاخیر نیز در حداقل است. حذف کارمزد سیاست خوبی از بانک‌ قرض‌الحسنه است و نباید دست و پای چنین بانکی با افزایش سپرده قانونی نزد بانک مرکزی را بست. 

وی افزود: افزایش سپرده قانونی برای بانک‌های قرض‌الحسنه شایسته نیست و افزایش سپرده قانونی باید مشمول بانک‌هایی شود که از مردم کارمزد بالا می‌گیرند و نقدینگی را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز