خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی بالاترین میزان بارش برای حوضه آبریز دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۱۱۱

وضعیت بارش‌های کشور در هفته جاری و هفته آینده بیانگر آن است که از مجموع ۶ حوضه آبریز اصلی، حوضه‌های آبریز مناطق شمالی و غربی این هفته بارش دارند و هفته آینده حوضه‌های آبریز جنوب غربی، غرب و شمالی شاهد بارش خواهند بود.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، بر اساس تازه‌ترین گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، وقوع بارش‌ها به‌طور عمده در مناطق شمالی و غربی کشور پیش‌بینی می‌شود، همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده وقوع بارش‌ها در مناطق جنوب غرب، غرب، شمال و به‌صورت پراکنده در نواحی شرقی و جنوبی کشور مورد انتظار است.

بر پایه این گزارش، حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش 125.9 میلی‌متری و متوسط محدوده 14 میلی‌متری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

مقام دوم پر بارش‌های این هفته مربوط به حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه بارش 39.2 میلی‌متر و متوسط محدوده 2.6 میلی‌متری است.

پس‌ازآن حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیشینه بارش 32.7 میلی‌متری و متوسط محدوده 11.6 میلی‌متری را تجربه می‌کند.

هفته جاری حوضه‌ آبریز قره قوم بیشینه بارش 9.8 میلی‌متر و محدوده بارش 2 میلی‌متری را شاهد خواهد بود. حوضه آبریز فلات مرکزی هم بیشینه بارش 8.9 میلی‌متری با متوسط محدوده ۲ دهم میلی‌متری دارد.

حوضه آبریز مرزی شرق هم این هفته بیشینه بارش 3‌ دهم میلی‌متری با متوسط بارش صفر میلی‌متر پایین‌ترین میزان بارش حوضه‌های آبریز را دارد.

این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو کشور 10 حوضه بدون بارش هستند. همچنین روند بارش‌ها نسبت به هفته قبل کاهش دارد.

در هفته منتهی به 18 آذرماه همه حوضه‌های ۶ گانه اصلی آبریز کشور بارش‌هایی را دریافت خواهند کرد.

بر این ‌اساس، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان در هفته منتهی به 18 آذرماه بیشینه بارش 124.8 میلی‌متری و متوسط محدوده 13.1 میلی‌متری را خواهد داشت که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور خواهد بود.

هفته منتهی به 18 آذرماه حوضه‌ آبریز دریای خزر بیشینه بارش 76 میلی‌متری با متوسط محدوده 12.4 میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

هفته آینده در حوضه‌ آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش 70.2 میلی‌متری و متوسط محدوده 2.3 میلی‌متری را شاهد خواهیم بود. حوضه‌ آبریز دریاچه ارومیه هم بیشینه بارش 31.5 میلی‌متری و متوسط محدوده 8.2 میلی‌متری را تجربه می‌کند.

حوضه آبریز مرزی شرق در هفته منتهی به ۱8 آذر بیشینه بارش 27.6 میلی‌متر با متوسط محدوده 2 میلی‌متر را تجربه خواهد کرد و حوضه آبریز قره قوم هم بیشینه بارش 10.2 میلی‌متری و متوسط محدوده 2.6 میلی‌متری خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز