خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با ایلنا:

اوضاع تامین گاز نیروگاه‌ها/ ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۳۵۶

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر بیش از 75 درصد از سوخت نیروگاهی کشور توسط گاز تامین می‌شود و بقیه سوخت گازوئیل و مقدار کمی نیز مازوت مصرف می‌کنیم.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تامین سوخت نیروگاه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 75 درصد از سوخت نیروگاهی کشور توسط گاز تامین می‌شود و بقیه سوخت گازوئیل و مقدار کمی نیز مازوت مصرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت تحویل گاز به نیروگاه‌ها نسبت به سال قبل بهتر است، افزود: شرکت گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تلاش می‌کنند که سوخت بیشتری به نیروگاه‌ها برسانند تا در زمستان مشکلی نداشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق گفت: در شرایطی که هوا سرد شود و مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی افزایش پیدا کند لاجرم باید از سوخت مایع بیشتری استفاده می‌کنیم اما فعلا شرایط اینگونه نشده است.

وی درباره احتمال کمبود تامین گاز نیروگاه‌ها با توجه به رشد مصرف و افت تولید در میادین گازی تاکید کرد: خوشبختانه گاز تحویلی به ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، یعنی حداقل 25 درصد گاز بیشتری تحویل می‌دهند. البته گاز تحویلی بستگی به شرایط آب و هوا دارد اگر هوا خیلی سرد شود به ناچار مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش پیدا می‌کند و ما باید از سوخت مایع بیشتری استفاده کنیم. 

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده که هوای زمستان امسال نرمال باشد امیدواریم که مشکلی پیش نیاید.

وی یادآور شد: از 132 نیروگاه موجود در کشور، سوخت دوم 14 نیروگاه مازوت و بقیه گازوئیل مصرف می‌کنند. یعنی کمتر از 10 درصد می‌توانند از مازوت استفاده کرده و بقیه قادر به مصرف نیستند.

سخنگوی صنعت برق بیان داشت: در نیروگاه‌های اطراف تهران بیش از 10 سال است که از مازوت استفاده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز