خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه:

برگ جدیدی در ارتباطات ایران و روسیه باز شده/ مسکو بازاراش را برای کشور دوست باز کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۲۶۹

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه اظهار داشت: برای سرعت بخشیدن به روابط تجاری باید شاخص‌های تجارت بین دو کشور را توسعه ببخشیم. ما چشم‌انداز تبادل اقتصادی 40 میلیارد دلاری را از طریق توسعه تجارت در محصولات کشاورزی، گردشگری و.... ترسیم کردیم. شرایط اقتصادی روسیه و خروج برخی کشورهای اروپایی از بازار ما باعث شده است که روسیه بازاراش را برای کشور دوست باز کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سرگی کاترین رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در نشست روسای اتاق های بازرگانی ایران و روسیه، ارتباط سیاسی و تجاری ایران و روسیه را بی نظیر و خاص توصیف کرد و افزود: امروز در تاریخ ارتباطات دو کشور برگ جدیدی باز شده است و امروز شاهد توسعه روابط تجاری ایران و روس هستیم.

وی با بیان اینکه در چارچوب این نشست بیش از 305 نماینده از استان‌های روسیه حضور دارند، گفت: ما برای تبادل هیات آماده هستیم و ارتباط استانی برای اتاق بازرگانی روسیه اولویت دارد.

رئیس اتاق بازرگانی روسیه تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن به روابط تجاری باید شاخص‌های تجارت بین دو کشور را توسعه ببخشیم. ما چشم‌انداز تبادل اقتصادی 40 میلیارد دلاری را از طریق توسعه تجارت در محصولات کشاورزی، گردشگری و.... ترسیم کردیم. شرایط اقتصادی روسیه و خروج برخی کشورهای اروپایی از بازار ما باعث شده است که روسیه  بازاراش را  برای کشور دوست باز کند.

وی ایران را جایگزین مناسبی برای روسیه دانست و افزود: وزرات تجارت روسیه حمایت‌های لازم را با تجار ایرانی خواهد داشت و ما رفع موانع آمادگی کامل داریم. تجار ایرانی در اکسپو تستر محصولات خود را ارائه بدهند.

کاترین با بیان اینکه مشکلات تبادلات ارزی و لجستیکی در کاهش حجم تجارت نقش مهمی ایفا می‌کنند، افزود: رفع مشکل مراودات مالی مطرح و نتایج خوبی رسیده ایم و امیدواریم نتایج آن برای تراکنش‌های موثر مالی تاثیر گذار باشد.

وی تاکید کرد: کریدور شمال- جنوب نیازمند تسریع توسعه است و اجازه می‌دهیم که کاسپین به یکی از مولتی مدیاها تبدیل شود ولی باید زیر ساخت‌های آن فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز