خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

جزییات تاثیر مسدودسازی فضای مجازی بر کسب‌وکارهای خانگی/ شیفت به پیام رسان‌های داخلی ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۶۷۸

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون خاطر نشان کرد: تاکید ما بر ارائه آگاهی نسبت به خدمات ملی و در گام بعدی توسعه زیرساخت‌هاست از این‌رو پیشنهاد می‌دهیم به‌جای سوق دادن مردم به سمت فیلترشکن‌هایی که اتصال و انقطاع دارند و بخش قابل توجهی از جامعه هدف نمی‌تواند آن را خریداری و نصب کنند شرایط را بهبود بدهند.

خاطره استاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا٬ در پاسخ به این پرسش که بسیاری از زنان شاغل در خانه محصولات تولیدی خود را در پلتفرم اینستاگرام عرضه می‌کردند که بعد از مسدود شدن این فضا کسب‌وکار آنها با چالش جدی مواجه شده است در چنین شرایطی چه پیشنهادی برای ادامه فعالیت اقتصادی این بانوان می‌توان ارائه داد؟ گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا بسیاری از کسب‌وکارها و خدمات برای ادامه حیات اقتصادی به فضای مجازی منتقل شدند و این مسئله در جایگاه خود باعث جهش توسعه کسب‌وکارها در فضای آنلاین و مجازی شد و به نوعی می‌توان آن را یک نوع توفیق اجباری قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه در ۱۵ روز نخست فیلترینگ٬ کسب‌وکارها تصویر روشنی از نحوه ادامه فعالیت خود نداشتند٬ خاطر نشان کرد: تاکید ما بر ارائه آگاهی نسبت به خدمات ملی و در گام بعدی توسعه زیرساخت‌هاست از این‌رو پیشنهاد می‌دهیم به‌جای سوق دادن مردم به سمت فیلترشکن‌هایی که اتصال و انقطاع دارند و بخش قابل توجهی از جامعه هدف نمی‌تواند آن را خریداری و نصب کنند شرایط را بهبود بدهند.

استاد رضایی تاکید کرد: کمیسیون بانوان اتاق تعاون از این وضعیت ناراضی هستند چراکه از نزدیک تبعات این مسدودسازی را لمس کردیم. در شرایط فعلی که مسئولان درجه یک تصمیم گیرنده به این نتیجه رسیدند که باید بحث صیانت از فضای مجازی و کنترل آن را دنبال کنند نخست باید جعبه ایرادهای ما در حوزه فنی٬ کلاسیک و فرهنگی را رصد کنیم و دوم اینکه آیا زیرساخت‌های برای شیفت شدن به پیام‌رسان‌های داخلی فراهم شده است؟

وی با بیان اینکه انتقال به پیام‌رسان داخلی با دشواری در حال انجام است٬ گفت: پرسش اصلی این است که آیا با تکیه بر پیام‌رسان‌های داخلی می‌توان تجارت را با تجار غیر ایرانی دنبال کرد؟ و چگونه کسب‌وکارها می‌توانند با فضای خارج از ایران فعالیت خود را ادامه بدهند آیا ما می‌توانیم آنها را متقاعد کنیم که تجار خارجی پیام‌رسان‌های داخلی را نصب کنند و در صورت نصب پلتفرم‌های داخلی آیا آنها می‌توانند به تجار خارجی سرویس بدهند؟

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ادامه داد: قوانین نظارتی و مقررات تبلیغات در فضای مجازی با ابعاد مثبت باید در نظر گرفته شود که این قوانین در نهایت به رشد این فضا کمک کند نه به محدود کردن آن. فضای مجازی در تمام دنیا قوانین خاص خود را دارد از آنجایی که ما تعریف دقیقی از قوانین در این حوزه نداشتیم با اولین چالش اقدام به حذف آن کردیم که از اساس این اقدام اشتباه است و مسیر را به سمت بهره‌گیری از فضای غیرموثق هدایت کردیم که این فضا آسیب‌های خود را به همراه دارد.

وی از مسئولان درخواست کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شرایط فعلی پایان بدهند نه به دلیل اختلال‌هایی که در ارتباط‌های ملی ایجاد شده است بلکه به‌دلیل اختلال در روابط بین‌المللی٬ همچنین بیشتر از این نمی‌توانند زیاد ببیند بسیاری از دوستان برای ادامه فعالیت خود به روش‌های قدیمی مانند فکس تلفن و ایمیلی متوسل شدند.

استاد رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا از میران خسارت‌های وارده آماری دارید؟ گفت: مجموعه کسب‌وکارهایی‌که من ادمین آن هستیم از  حداقل ۲ هزار نفری که در این حوزه فعال بودند یک دهم توانسته به پیام‌رسان‌های داخلی شیفت شوند و ۹ دهم از آنها بلاتکلیف هستند از این‌رو تقاضا داریم برای جلوگیری از ضررو زیان بیشتر ضمن ارائه خدمات و رفع اشکالات به صورت قانونی مسدودها رفع شود.

 وی بهره‌گیری از پلتفرم‌های داخلی را به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی در نظر گرفت و افزود: زیرساخت‌ها بهره‌گیری از پیام رسان‌های داخلی را باید در حوزه بین‌المللی و ملی تکمیل کنیم.

استاد رضایی با بیان اینکه ما به دنبال سیاه نمایی نیستیم٬ گفت: مسدودسازی پلتفرم‌های خارجی باید به شکل قانونی و شفاف حل شود٬ برخی از صاحبان حرفه‌ها برای نصب این پیام رسان‌ها مقاومت می‌کنند همچنین اتصالات پشتیبانی قوی نیست.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون تصریح کرد: مسئولان باید سرعت خود را در تصمیم‌گیری بالا ببرند چراکه روزانه چندین میلیارد تومان کسب‌‌وکارها ضرر و آسیب مالی می‌بینند٬ مشاغل خانگی می‌توانند با پیام رسان داخلی فعالیت خود را پوشش بدهد اما حوزه کاری ما فراتر از این است و تمامی حوزه صادراتی٬ بازرگانی و صنایع فروشگاه آنلاین تحت شعاع قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز