خبرگزاری کار ایران

تدوین دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۸۴۸

معاون امور بندری سازمان بنادر از تدوین دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور و انعقاد قرارداد بهره‌برداری از بنادر جاسک، سیریک، کنگان و گناوه خبرداد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی، در خصوص آخرین وضع اجرای طرح جامع بنادر بازرگانی و ساماندهی بنادر کوچک، گفت: در راستای ارتقا یکپارچگی و هماهنگی در شناسایی، تدوین کاربری و هرگونه عملیات ساخت و ساز عمرانی و تأمین تجهیزات، اقدامات و فعالیت‌های اجرایی، افزایش نفوذ سرمایه گذاری‌ها در تسهیل ورود کشتی‌های بزرگ تجاری، پیشگیری از معطل شدن و کاهش انتظار نوبت کشتی‌ها و نیز تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر کشور «دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور» مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به «دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور» عنوان کرد: این دستور العمل در بردارنده مطالعات شرایط بازار و تغییرات آن، امکان سنجی پروژه‌های اجرایی یا توسعه‌ای جهت تصویب، اصلاح یا تجزیه پروژه‌ها و نیز تحلیل و تصویب طرح جامع جدید با بهره گیری از ظرفیت مشاوران است.

به گفته اسلامی، تدوین یک دستورالعمل اجرایی فرآیند محور، همراه با احصای ادارات دست اندرکار، جایگاه و وظایف آنها نیز در دستورکار قرار گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای طرح جامع بنادر کشور، بازنگری دستورالعمل کمیته پایش و به روزرسانی طرح جامع بنادر بازرگانی کشور مصوب اجلاس شماره ۱۷۲۴ مورخ ١٣٩١/١١/١۶ هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، انجام شده است.

وی درباره ساماندهی و واگذاری بنادر کوچک نیز اعلام کرد: در این خصوص قرارداد بهره برداری از بنادر جاسک و سیریک در استان هرمزگان و بنادر کنگان و گناوه در استان بوشهر منعقد شده و واگذاری بنادر دیلم و دیر در استان بوشهر نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز