خبرگزاری کار ایران

اعتراض تعدادی از کارکنان تابعه وزارت نفت نسبت به عدم اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۵۹۶

جمعی از کارکنان تابعه وزارت نفت نسبت به عدم اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و پرداخت حقوق و مزایای خود اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، مدت‌ها است که برخی کارکنان تابعه وزارت نفت نسبت به عدم اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و پرداخت حقوق و مزایای خود اعتراض دارند. قانونی که بنا به گفته مقامات مسئول تاکنون در هیچ‌یک از شرکت‌ها اجرایی نشده است.

پیگیری خبرنگار نفت حاکی است، این اعتراضات صنفی بوده و کارکنان شرکت‌ها از سال‌های گذشته نیز نسبت به این موضوع معترض بوده‌ و پیگیر این مطالبه قانونی خود بوده‌اند.

در ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت که در تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه سال ۹۱ به تصویب رسیده، آمده است: نظام‌های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکت‌های تابعه وزارت نفت که در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغل هستند با رویکرد تقویت رقابت‌پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص تابع آیین‌نامه خاصی است که بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد وزارت نفت و تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب رئیس‌جمهور می‌رسد.

از این رو، طبق این تأکید قانونی قرار شد تا اصلاح روند پرداخت‌ حقوق و مزایا به کارکنان مناطق عملیاتی با تصویب آیین‌نامه‌ای، به اجرا برسد. پیرو آن در تاریخ چهارم آذرماه سال ۹۴، آیین نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت به تأیید رئیس‌جمهور رسیده و جهت اجرا به وزارت نفت ابلاغ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز