خبرگزاری کار ایران

حجم تجارت روسیه و چین به ۱۳۶ میلیارد دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۴۱۶

اداره ملی آمار چین گزارش داد که حجم تجارت بین روسیه و چین به رشد خود ادامه داده و به 136 میلیارد دلار در 9 ماهه اول سال جاری رسیده است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، اداره ملی آمار چین روز دوشنبه گزارش داد که حجم تجارت بین روسیه و چین به رشد خود ادامه داده و به 136 میلیارد دلار در 9 ماهه اول سال جاری رسیده است.

بر اساس این داده‌ها، همکاری‌های اقتصادی دوجانبه نسبت به مدت مشابه سال قبل 32.5 درصد افزایش یافته است. 

صادرات چین به روسیه در ژانویه تا سپتامبر با 10.3 درصد افزایش به 52.24 میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات کالاها و خدمات روسیه با 51.6 درصد افزایش به 83.84 میلیارد دلار رسید.

این گزارش نشان می‌دهد که نفت خام، گاز طبیعی و زغال سنگ حدود 70 درصد از ارزش صادرات روسیه به چین را تشکیل می‌دهند. در مورد صادرات چین به روسیه نیز سهم قابل توجهی را گوشی‌های هوشمند، تجهیزات صنعتی و تخصصی، اسباب بازی، کفش، وسایل نقلیه، کولر و کامپیوتر به خود اختصاص دادند.

ماه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از روابط قوی اقتصادی بین دو کشور استقبال کرد و اشاره کرد که در سال 2021، گردش مالی تجاری روسیه و چین به رکورد 146 میلیارد دلار رسید.

در ماه اوت، سفیر پکن در مسکو ابراز امیدواری کرد که تجارت دوجانبه بتواند به هدف 200 میلیارد دلاری در سال جاری برسد. وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور با وجود چالش‌های مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹، رکود اقتصادی جهانی و شرایط دشوار بین‌المللی و منطقه‌ای، نتایج عالی و توسعه پایدار را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز