خبرگزاری کار ایران

براساس اعلام یک بانک سوئیسی:

قطر بیشترین ثروت سرانه در جهان عرب را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۱۱

در گزارش منتشر شده توسط بانک سوئیسی "Credit Suisse" آمده است که قطر با سهم ثروت سرانه سالانه حدود 183.1 هزار دلار در جهان عرب رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، در گزارش منتشر شده توسط بانک سوئیسی "Credit Suisse" آمده است که قطر با سهم ثروت سرانه سالانه حدود ۱۸۳.۱ هزار دلار در جهان عرب رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش، کویت با میانگین سرانه ثروت ۱۷۱.۳ هزار دلار در رتبه دوم و امارات با میانگین ۱۲۲.۸ هزار دلار برای هر نفر در رتبه سوم قرار دارند.

در حالی که بحرین با ارزش ۹۸ هزار دلار برای هر نفر در رتبه چهارم، عربستان سعودی با میانگین ارزش ۸۴.۴ هزار دلار برای هر نفر در رتبه پنجم و عمان با ۳۹۴۳۳ دلار در رتبه ششم قرار دارد.

بر اساس همین گزارش، اردن در رتبه هفتم، مصر هشتم، تونس نهم و عراق در رتبه دهم قرار گرفتند.

طبق گزارش کردیت سوئیس، میانگین ثروت جهانی در سال ۲۰۲۱ با سرعتی سریع رشد کرد و تا پایان سال، ثروت جهانی در مجموع به ۴۶۳.۶ تریلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۹.۸ درصد افزایش داشت.

در همین زمینه، وب سایت آمریکایی «مانی اینک» در گزارشی اعلام کرد که کویت به دلیل عرضه فراوان نفت خام، یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه است.

در این وب سایت آمده است: کویت از نظر جغرافیایی کشور کوچک، اما از اقتصاد باز برخوردار است که از ذخایر نفتی حدود ۱۰۲ میلیارد بشکه پشتیبانی می‌کند و ۶ درصد از کل ذخایر جهانی را تشکیل می‌دهد. درآمد نفت نزدیک به نیمی از تولید ناخالص داخلی کشور و ۹۰ درصد درآمد دولت را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز