خبرگزاری کار ایران

کشف سرقت از خط لوله ۳۲ اینچ انتقال نفت خام مارون-اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۷۲۵

در پی تعرض به خط لوله 32 اینچ انتقال نفت خام مارون به اصفهان (در محدوده کیلومتر 395 شهرستان نجف آباد) ایمن سازی و رفع نشتی انجام شد.

به گزارش ایلنا از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، قدرت سربازی سرپرست منطقه در این باره گفت: در روز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ افراد سودجو با تعرض به خط لوله نفت خام مارون به اصفهان در محدوده کیلومتر ۳۹۵ شهرستان نجف آباد و جوشکاری و نصب انشعاب غیر مجاز بر روی لوله باعث وارد کردن آسیب به این شریان مهم و حیاتی انرژی شده بودند که با گزارش گشت حراست از مشاهده نشتی مراتب اعلام و در کوتاهترین زمان ممکن تیم‌های فنی، عملیاتی و ستادی منطقه به محل اعزام شدند.

وی افزود: همزمان با اعزام تیم‌های تعمیراتی به محل با هماهنگی کنترل مرکزی، عملیات انتقال نفت خام متوقف و محل مورد نظر جهت انجام تعمیرات ایمن شد. پس از ایمن سازی خط لوله 32 اینچ مورد نظر نفت خام موجود در محل حادثه به وسیله تانکرهای مکنده (آیخوف) و یکدستگاه نفتکش جمع آوری و با نظارت HSE منطقه و اداره محیط زیست نجف آباد خاک‌های آلوده با چندین دستگاه کمپرسی به لندفارم مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید بهشتی منتقل شد.

سرپرست منطقه ادامه داد: در این عملیات درپوش لوله ای با همکاری کارکنان واحدهای مرتبط فنی در محل فوق نصب و پس از پوشش لوله و تخلیه کامل خاکهای آلوده، کانال با خاک تمیز پر شد. در نهایت پس از حدود 9 ساعت توقف مجدداْ خط لوله در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

 سربازی در پایان اشاره کرد: تعرض به شریان های حیاتی کشور، باعث اختلال در عملیات سوخت‌رسانی و تبعات جانی، مالی و زیست محیطی می‌شود و انتظار داریم مردم در صورت مشاهده هرگونه تعرض به حریم خطوط لوله از طریق شماره‌ تلفن های درج شده بر روی مارکرهای(نشانگر) خطوط لوله، اطلاع رسانی نموده و یاری رسان خدمتگزاران خود در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز