خبرگزاری کار ایران

اجرای پروژه تیر الکترونیک بین گمرکات ایران و هند برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۲۵۱

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: در راستای تسهیل ترانزیت و توسعه کریدور شمال-جنوب طی روزهای آینده اولین پروژه بین المللی حمل و نقل مرکب تحت رویه تیر الکترونیک بین گمرکات ایران و هند با ورود محموله ارسالی از مبدا کشور هند به گمرک شهید رجایی بندرعباس و خروج آن از طریق گمرک استارا عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از گمرک ایران، معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: در راستای تسهیل ترانزیت و توسعه کریدور شمال-جنوب طی روزهای آینده اولین پروژه بین المللی حمل و نقل مرکب تحت رویه تیر الکترونیک بین گمرکات ایران و هند با ورود محموله ارسالی از مبدا کشور هند به گمرک شهید رجایی بندرعباس و خروج آن از طریق گمرک استارا عملیاتی خواهد شد.

 زبیدی گفت: گمرک ایران جهت توسعه ترانزیت کالا از کشور،بحث توسعه و فعال سازی مسیرهای ترانزیت را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده که یکی از راه های فعال سازی کریدورهای ترانزیتی، به‌کارگیری پروژه تیر الکترونیک و استفاده از تسهیلات کنوانسیون تیر در حمل و نقل مرکب بوده که با راه اندازی کارنه تیر در گمرکات دریایی، شرایط لازم جهت تحقق این موضوع فراهم می‌شود.

وی گفت: با اجرای این پروژه  ضمن کاهش زمان و هزینه ترانزیت کالا ، توسعه تجارت از مسیر ایران را شاهد خواهیم بود.

 معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران گفت: یکی از مشکلات اساسی در ترانزیت کالا از طریق حمل و نقل مرکب و بین کشورها ،فقدان اسناد واحد گمرکی می باشد که با اجرای این پروژه ضمن اینکه از کارنه تیر به عنوان سند گمرکی واحد بین کشورها و در طول مسیر استفاده می شود، انجام این رویه تحت تیر الکترونیک باعث تبادل الکترونیکی اطلاعات بین کشورها شده و گام موثری را در جهت تسهیل تشریفات گمرکی و نهایتاً توسعه و فعال سازی کریدور ها و از جمله کریدور شمال _جنوب به همراه خواهد داشت.

کلمه تیر( TIR) مخفف حمل و نقل جاده ای بین المللی است و تیر الکترونیک سیستمی است که کالا تحت سند واحد و تبادل الکترونیکی اطلاعات بین کشورها و تضمین بین المللی معتبر منتقل میشود. به گفته وی با اقدامات صورت گرفته ترانزیت کالا از مسیر ایران در ۵ ماهه سال جاری با رشد ۲۵ درصدی به رقم ۶ میلیون تن رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز