خبرگزاری کار ایران

انعقاد قرارداد ساخت ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۴۷۶

برای احداث ۱۴۰۰ مگاوات در ۱۴ استان در ۶۰ ساختگاه در مرحله عقد قرارداد هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود کمانی در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر با بیان اینکه نمایشگاه با حضور ۱۰۰ شرکت فعال داخلی و خارجی در مساحت ۵ هزار متر در ۴ سالن با هدف ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه تجدیدپذیر و ایجاد تعامل بین فعالین حوزه برگزار شده است، اظهار داشت: برنامه ما احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر است، مقدمات آن طی یک سال گذشته فراهم شده مجوز احداث ۴ هزار مگاوات از شورای اقتصاد دریافت شده و مناقصات برگزار شده است.

وی افزود: برای احداث ۱۴۰۰ مگاوات در ۱۴ استان در ۶۰ ساختگاه در مرحله عقد قرارداد هستیم.

رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر با بیان اینکه توافقات اولیه  برای احداث ۲ هزار مگاوات نیروگاه بادی در شورای اقتصاد صورت گرفته، گفت: بخش بعدی برنامه احداث تجدیدپذیر از طریق صنایع بزرگ با مدل تهاتر با وزارت نیرو است، یعنی معادل برق تحویلی از سوی صنایع، وزارت نیرو متعهد می شود برق پایدار را برای صنایع حتی در شرایط پیک تامین کند.

وی بیان داشت: در حال حاضر برای احداث ۲ هزار مگاوات درخواست داده شده و ۲ هزار مگاوات هم در حال بررسی است که با اخذ مجوز وارد موضوع احداث می شویم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه سرمایه گذاران تامین مالی برای خرید برق از نیروگاهها است، افزود: منابعی در تبصره ۱۴ پیش بینی کردیم، البته هنوز رقم ۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۰ را نتوانستیم پرداخت کنیم. قرار شد در کمیسیون انرژی بررسی شود تا دغدغه سرمایه گذاران که ثبات در پرداخت مطالبات است برطرف شود.همچنین موضوع مالیات و بیمه از حمله مباحث سرمایه گذاران است که باید رفع مشکل شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بهره وری تصریح کرد: ۱۰ هزار مگاوات کاهش مصرف به ما ابلاغ شده که چند محور دارد از جمله آنها تعویض موتور کولرهای آبی است و فرصت خوبی برای سرمایه گذاران در این حوزه است.همچنین تعویض یک میلیون کولر گازی قدیمی و اصلاح روشنایی معابر در دستور کار است، در این زمینه قراردادها با ۲ استان امضا شده و هفته گذشته کار اجرایی در یزد آغاز شد. همچنین استانداردسازی آسانسورها در راساتی ۱۰ هزار مگاوات صرفه جویی و بهینه سازی در دستور کار است.

کمانی بیان داشت: احداث ۵۵۰ واحد نیروگاه پشت بامی نیز در دستور کار است که در سال اول ۱۱۰ هزار مگاوات اجرا می شود و در این رابطه نیز ۵۰ شرکت اعلام آمادگی کرده اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز