خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری وزارت صمت مطرح شد:

خالی فروشی در معاملات طلای فضای مجازی/ مشکل کمبود روغن موتور و لوازم یدکی را حل کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۱۵۸

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از فروش طلا در فضای مجازی انجام می‌شود و خالی فروشی در شبکه‌های مجازی در زمینه فروش طلا بارها رخ داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست خبری گزارش سالانه تجارت الکترونیک در ساختمان اصلی وزارت صمت برگزار شد.در این نشست امین کلاهدوزان سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، با بیان اینکه انتشار گزارش‌های عملکر تجارت الکترونیک از سال 97 مرسوم شده است، بیان کرد: منابع انسانی در توسعه تجارت الکترونیکی اهمیت ویژ‌ه‌ای دارند و 60 درصد نیروی انسانی بین 20 تا 40 سال هستند.

وی نقش شرکت پست را در تحویل و لجستیک کالاها پررنگ دانست و افزود: در قانون برنامه ششم توسعه متوسط تجارت الکترونیک 7.5 درصد تکلیف شده و رشد حداقل شاخص‌ها 15 درصد بوده است.

کلاهدوزان با بیان اینکه 25 درصد رشد در شاخص‌های کلان الکترونیک تجربه کردیم، تصریح کرد: این آمار نوید آینده خوب صنعت است همچنین می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه تجارت الکترونیک بهره بیشتری بگیریم.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت ادامه داد: در حوزه تنظیم‌گری و سامان‌دهی اینماد توانسته‌ایم متوسط صدور اینماد بی‌ستاره را به 10 دقیقه تقلیل بدهیم.

به گفته وی؛ 3 هزار و 800 اینماد بی‌ستاره و 4 برابر این عدد اینماد ستاره‌دار صادر که در مجموع در 5 ماه نخست 1401 حدود 17 هزار اینماد ستاره‌دار صادر کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های مالی موضوع سامان‌دهی درگاه اینترنتی را آغاز کردیم، افزود: درگاه پرداخت اقساطی و مدت‌دار در زیر ساخت مالی در نظر گرفته شده است و در حوزه زیرساخت لجستیکی با شرکت ملی پست توافق‌هایی انجام دادیم و بخش هوشمند نیز به یگانه لجستیکی اضافه خواهد شد.

وی در پایان بان بیان کرد: برآورد ما این است ک اولین تبادلات الکترونیکی و تجارت بدون کاغذ فرامرزی را تجربه کنیم.

در ادامه نشست، علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه در زمینه توسعه تجارت الکترونیک همکاری خوبی با بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و شرکت ملی پست برقرار کردیم، بیان کرد: در این سامانه فرد به درگاه‌های بانکی دسترسی پیدا می‌کند و بخشی از فعالیت‌های ثبت محور شده‌اند واینگونه سرعت عمل افراد بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: کسب و کارها در حوزه مالیاتی نیاز به دریافت شناسه مالیاتی دارند که در این فرآیند سرعت عمل‌ها افزایش پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به توان شرکت ملی پست در توسعه تجارت الکترونیک، بیان کرد: سامانه گمرک نتوانست تراکنش‌ها را مدیریت کند و با کار تیمی و همکاری همه جانبه دستگاه‌ها زیر ساخت‌های قانونی را ایجاد کند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت تصریح کرد: در دو حوزه دریافت پروانه صنفی مجازی و اینماد مشکلاتی داشتیم و کسب‌وکارها برای دریافت پروانه به 2 مرکز مجاز مراجعه می‌کردند و همچنین هزینه‌های که اتحادیه کسب و کارهای مجازی از افرادی که می‌خواستند فعالیت خود را برای نخستین بار آغاز کنند با همکاری اتاق اصناف تقلیل دادیم.

شاه میرزایی با اشاره به کمبود روغن موتور در بازار، تصریح کرد: مشکل کمبود روغن موتور و برخی لوازم یدکی را با کمک کسب‌وکارهای مجازی حل کردیم. همه کالاهای ارائه شده در این سامانه‌ها باید شناسه و کد رهگیری داشته باشند تا چنانچه در بازار شاهد کمبود کالایی بودیم بتوان با کمک کسب‌وکارهای مجازی آن را حل کنیم.

وی با بیان اینکه سرویس ارائه خدمات پس از فروش باید باجدیت دنبال شود، خاطر نشان کرد: سرویس خدمات پس از فروش خودرو مانند سال‌های گذشته نباید باشد و شبکه تعمیرگاه و قطعات یدکی مورد نیاز در واردات خودرو باید تامین شود. همچنین مردم در خدمات پس از فروش لوازم خانگی مشکل دارند که پیگیر این موضوعات نیز هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک‌ها تامین کننده منابع مالی پروژ‌ه‌های ساخت مسکن نیستند و برای تامین این منابع باید از ترکیب مالی زنجیره‌ای و ابزارهای مالی جدید استفاده شود.

به گفته معاون تجارت و خدمات وزارت صمت؛ بخش قابل توجهی از فروش طلا در فضای مجازی انجام می‌شود و خالی فروشی در شبکه‌های مجازی در زمینه فروش طلا بارها رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز