خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک مسکن:

قرارداد ٢٠٠ هزار واحد اجاره‌ منعقد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۶۹۶

مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: با انعقاد قرارداد بین وزارت راه‌ و شهرسازی، بانک مسکن و شهرداری برای اجرای طرح اجاره‌داری حرفه‌ای ساخت ٢٠٠ هزار واحد آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود شایان در مراسم رویداد فناورانه صنعت ساختمان از انعقاد قرارداد برای ساخت ٢٠٠ هزار واحد اجاره‌ای خبر داد و گفت: با انعقاد قرارداد بین وزارت راه‌وشهرسازی، بانک مسکن و شهرداری برای اجرای طرح اجاره‌داری حرفه‌ای ساخت ٢٠٠ هزار واحد آغاز می‌شود .

وی همچنین درباره فروش متری مسکن گفت: فروش متری مسکن از طریق ابزارهای مختلف مالی را در دستور کار قرار دادیم و از این طریق رژیم سپرده گذاری در بانک‌ها را اصلاح می‌کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن درباره جزییات ساخت واحد‌های اجاره‌ای گفت: این ٢٠٠ هزار واحد در جنوب تهران ساخته می‌شود و بانک مسکن مسئولیت تامین مالی این پروژه را دارد. قرار بر است که سقف رهن این واحدها برای واجدین شرایط ٢٠٠ میلیون تومان باشند و فعلا درباره موضوعاتی مبنی بر شناسایی متقاضیان واجد شرایط یا متراژ این واحدها تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وی با اشاره به نرخ سود مبلغ ٢٠٠ میلیون تومانی ادامه داد : طبق قانون نرخ تسهیلات ١٨ درصد است و اگر قرار باشد این نرخ پایین بیاید مابه التفاوت آن باید از صندوق ملی مسکن تامین شود.

شایان درباره تبعات افزایش مدت زمان ساخت مسکن در ایران گفت: سقف دوره مشارکت تسهیلات ساخت مسکن ٣۶ ماه است و از آنجایی که هزینه پول پایین است سازندگان تمایلی ندارند که مدت زمان مشارکت کمتر شود در حالی که می‌توان با صنعتی سازی این زمان را به ۶ ماه کاهش داد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز