خبرگزاری کار ایران

رونمایی از پایلوت پژوهشی سبک‌سازی نفت خام فوق سنگین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۹۴۳

از پایلوت پژوهشی سبک‌سازی نفت خام فوق سنگین در پژوهشگاه صنعت نفت رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از پژوهشگاه صنعت نفت، عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در حاشیه مراسم رونمایی از پایلوت پژوهشی ” سبک سازی نفت خام فوق سنگین ” که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، گفت: بسیار خرسندم از این‌که شاهد افتتاح اولین پروژه سبک‌سازی نفت سنگین در کشور می‌باشم و خوشبختانه شرکت نفت و گاز اروندان با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت توانستند به عنوان اولین شرکت‌های نفتی زیر مجموعه وزارت نفت به این امر مهم توجه کنند و اقدامات موثری را رقم بزنند.

وی با بیان این‌که این پروژه پژوهشی از دو سال قبل تعریف شده است، تصریح کرد: خوشبختانه در یک سال اخیر با همکاری طرفین توانستیم این پروژه پژوهشی را با سرعت بیشتری هدایت کنیم و هم‌ اکنون به مرحله پایلوت ابتدایی این پروژه دسترسی پیدا کرده‌ایم و همچنین توانستیم با اجرای این پروژه درجه API نفت را افزایش دهیم که این امر می‌تواند به افزایش صادرات کمک بسیاری کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه این پروژه می‌تواند باعث افزایش تولید از میادین نفت سنگین نیز شود، تصریح کرد:  متاسفانه در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود و افت فشار نمی‌توانیم نفت سنگین را به خوبی تولید و یا صادر کنیم ولی هم‌اکنون با اجرایی شدن این روش می‌توانیم شاهد افزایش تولید در کارخانه‌جات تولید نفت باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به مزیت این پایلوت نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با استفاده از این پروژه علاوه بر افزایش درجه API ، میزان H۲S نیز به طور قابل توجه‌ای کاهش داده می‎شود و همین امر باعث شده است به اهداف از پیش تعیین شده در این پروژه دست یابیم.

وی بر همکاری های مختلف میان دو شرکت تاکید کرد و گفت: شرکت نفت و گاز اروندان در زمینه های مختلفی نظیر مخازن، مطالعه میادین مشترک، چاه ها و همچنین تاسیسات سطح‌الارضی طرح های مختلفی را با پژوهشگاه صنعت نفت دنبال می‎کند و امیدوار هستیم با کمک این مرکز بتوانیم شاهد ارتقاء فناوری و دانش بنیان کردن شرکت های نفتی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز