خبرگزاری کار ایران

افزایش همکاری هند و قطر در بخش غلات

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۸۷۱

همکاری بین دوحه و دهلی نو در بخش غلات با افزایش واردات گندم هندی از سوی قطر در سال جاری با توجه به بحران جهانی غذا افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، وب سایت "تجارت اقتصاد" گزارشی را منتشر کرد که در آن نرخ بالای همکاری قطر و هند در بخش غلات، پس از افزایش حجم واردات غلات هندی در سال جاری را نشان میدهد.

 این امر به عوامل بسیاری برمی‌گردد که اولین آن تأثیرات بحران بین روسیه و اوکراین است که به وضوح زنجیره تأمین را در اکثر کشورهای جهان با مشکل مواجه کرده است. این بحران قطر را بر آن داشت تا به دنبال منابع جدیدی برای تامین نیاز گندم خود در مرحله بعدی بگردد، به ویژه از دهلی نو که روابط اقتصادی قوی با دوحه که تامین کننده اصلی گاز طبیعی مایع هند است، دارد.

این وب سایت خاطرنشان کرد: واردات غلات قطر در ماه آگوست به ارزش بیش از 500 هزار دلار افزایش یافت که نشان دهنده تمایل قطر به سمت بهره مندی از ظرفیت‌های بالای هند در این زمینه است.

در این گزارش اشاره شده است که جستجوی هند برای گسترش دایره واردکنندگان غلات به سال 2020 برمی‌گردد. هند در سال 2020 به سمت بازارهای خاورمیانه به ویژه امارات متحده عربی، سلطان نشین عمان، کویت و یمن و همچنین قطر حرکت کرد که همکاری‌های گسترده‌تری در این زمینه آغاز کرده است.

روزنامه قطری "الشرق" به نقل از تجار در دوحه نوشت که انتقال غلات قطر به هند گامی موفقیت آمیز است. هدف از گسترش همکاری‌های قطر و هند جلوگیری از سقوط در هر گونه بحران احتمالی است، به ویژه در محصولاتی که تهیه آنها از طریق پروژه‌های تولید داخلی مانند غلات، به عنوان مثال، روغن و شکر دشوار است.

به گفته بازرگانان قطری، کشورشان برای ایجاد زیرساخت لجستیکی قوی تلاش کرده است تا بتواند مقادیر زیادی از این محصولات غذایی را ذخیره کند، به ویژه سیلوهای جدید واقع در سطح بندر حمد، که می‌تواند برای ذخیره غلات، شکر و روغن به اندازه کافی مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس اظهارات قبلی دیپاک میتال، سفیر هند در دوحه، حجم تجارت بین قطر و هند در سال 2021 بیش از 9 میلیارد دلار بوده است.

هند سومین شریک تجاری قطر و یکی از سه منبع بزرگ واردات دوحه به ویژه مواد غذایی است.

جنگ روسیه علیه اوکراین که از فوریه گذشته ادامه یافته است، زنجیره تامین جهانی به ویژه برای مواد غذایی و غلات را مختل کرده است. این منجر به بحران جهانی در دسترس بودن غلات شد که مسکو و کیف مهمترین منابع آن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز