خبرگزاری کار ایران

گازپروم عرضه گاز را به فرانسه کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۵۸۵

شرکت برق انژی فرانسه از کاهش عرضه گاز از سوی شرکت دولتی گازپروم روسیه از روز سه‌شنبه (هشتم شهریورماه) خبر داد.

به گزارش ایلنا، شرکت برق انرژی فرانسه اعلام کرد به‌دلیل بروز اختلاف با گازپروم درباره قراردادها، این شرکت روس از روز سه‌شنبه عرضه گاز را کاهش می‌دهد و این موضوع نگرانی‌ها درباره عرضه انرژی در فصل زمستان را بیشتر می‌کند.

اروپا پیش از این مطلع شده است که گازپروم به‌منظور اجرای عملیات تعمیر و نگهداری، جریان گاز را از خط لوله نورد استریم-۱، خط لوله انتقال گاز به آلمان، از تاریخ ۳۱ اوت تا دوم سپتامبر (۹ تا ۱۱ شهریورماه) متوقف خواهد کرد و نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مسکو که پیش‌تر نیز عرضه گاز را از این خط لوله به ۲۰ درصد از ظرفیت خود کاهش داده، ممکن است با تأخیر در راه‌اندازی و دوباره جریان گازی، فشار بیشتری را وارد کند.

به گفته انژی، عرضه گاز گازپروم به این شرکت از زمان آغاز تنش‌های روسیه و اوکراین در ماه فوریه به‌طورقابل‌توجهی کاهش یافته است و به‌تازگی به ۱.۵ تراوات ساعت در ماه رسیده است.

به گفته تحلیلگران شرکت خدمات مالی مورنینگ استار آمریکا، گازپروم در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۲۱ تراوات ساعت گاز به شرکت انژی معادل ۲۰ درصد از کل خرید این شرکت عرضه کرده است.

اختلال و کاهش در عرضه گاز روسیه سبب افزایش قیمت گاز شده و دولت‌های اروپایی را مجبور کرده است تا پیش از زمستان برای عرضه گاز جایگزین تلاش کنند.

فرانسه حدود ۱۷ درصد از گاز مصرفی خود را از روسیه تأمین می‌کند و نسبت به بعضی از همسایگانش وابستگی کمتری به گاز این کشور دارد.

شرکت انژی نیز روز دوشنبه (هفتم شهریورماه) تأیید کرد که در حال مذاکره با شرکت ملی نفت الجزایر (سوناتراک) برای افزایش واردات گاز از این کشور شمال آفریقا در میان‌مدت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز