خبرگزاری کار ایران

در ماه ژوئن صورت گرفت:

افزایش صادرات اتحادیه اروپا به روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۳۶۴

صادرات اتحادیه اروپا به روسیه در ژوئن 18درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به 4.45 میلیارد یورو (4.57 میلیارد دلار) رسید.

 

 

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ داده‌های تجارت خارجی اداره آمار یورواستات نشان می‌دهد که صادرات اتحادیه اروپا به روسیه در ژوئن 18 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به 4.45 میلیارد یورو (4.57 میلیارد دلار) رسید.

 

این دومین ماه متوالی بود که صادرات به روسیه پس از پایین‌ترین رقم آوریل که تنها 2.78 میلیارد یورو بود، افزایش یافت. با این حال، ارزش کالاهای ارسال شده به روسیه بسیار کمتر از رقم ژوئن 2021 یعنی 7.21 میلیارد یورو است، چون حدود 28 درصد از صادرات اتحادیه اروپا به روسیه تحت تحریم‌های مرتبط با اوکراین باقی مانده است.

در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بروکسل صادرات هواپیما، بلبرینگ، فناوری دو منظوره، کالاهای لوکس و سایر محصولات را از اتحادیه اروپا به روسیه ممنوع کرد. این محدودیت‌ها ضربه‌ای شدید به صادرات این اتحادیه به روسیه، یکی از بزرگترین شرکای تجاری آن در سال‌های گذشته وارد کرد.

آلمان با صادرات 1.16 میلیارد یورو کالا در ژوئن و 5.4 درصد افزایش نسبت به ماه می، بزرگترین صادرکننده اتحادیه اروپا به روسیه است. لهستان محموله‌های خود به روسیه را در مقایسه با آوریل تا می دو برابر کرد و به 395 میلیون یورو رساند، در حالی که صادرات از کشورهای بالتیک با 34 درصد افزایش ماهانه به 481 میلیون یورو رسید.

به دلیل تحریم ها، صادرات هواپیما و قطعات هواپیما از اروپا به روسیه که در سال 2021 به 3 میلیارد یورو نزدیک شد، از آوریل 2022 به صفر رسیده است. تحویل خودرو و قطعات خودرو بیش از ده برابر سالانه کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز