خبرگزاری کار ایران

کریمه رکورد برداشت غلات را ثبت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۹۴۱

کشاورزان کریمه رکورد بیش از 2.1 میلیون تن محصول برداشت کرد‌ه‌اند که نسبت به سال گذشته 700 هزار تن بیشتر است.

 

به گزارش ایلنا از راشاتودی، سرگئی آکسیونوف، رئیس منطقه کریمه گفت: رکورد محصول غلات در جمهوری روسیه در کریمه برداشت شده است.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت:  کشاورزان کریمه رکورد بیش از 2.1 میلیون تن محصول برداشت کرد‌ه‌اند که نسبت به سال گذشته 700 هزار تن بیشتر است.

طبق گزارش‌ها، در سال 2021، محصول غلات به 1.47 تن رسید. در سال گذشته، کشاورزان کریمه یک میلیون تن غلات برداشت کردند، در حالی که نیاز شبه جزیره در مجموع 300000 تن است. قبل از همه گیری در سال 2019، محصول غلات حدود 1.7 میلیون تن بود.

آخرین رقم نشان دهنده بزرگترین برداشت محصول کریمه از زمان شوروی است، زمانی که این شبه جزیره 2.2 میلیون تن غلات در سال 1989 برداشت کرد.

اوایل این ماه، دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه گفت که این کشور می‌تواند صادرات غلات برنامه‌ریزی شده 50 میلیون تنی خود را در سال جاری به دلیل افت احتمالی عملکرد کاهش دهد.

به گفته وزیر، کاهش احتمالی ناشی از تاخیر در شروع کار در بسیاری از مناطق به دلیل سردی بهار و هوای بد است. روسیه همچنین در تامین قطعات خارجی تجهیزات کشاورزی با مشکلاتی روبرو شد.

این وزارتخانه قبلاً برداشت غلات 130 میلیون تنی را برای سال 2022 پیش‌بینی کرده بود که شامل رکورد 87 میلیون تن گندم و حدود 50 میلیون تن غلات برای صادرات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز